Tjejer är inte kloka, jag funderar över skillnaden mellan kärringar och vore min hund en mördare hade tanten inte fått avsluta meningen…

Ibland blir det knas… Kom att tänka på ett samtal jag hade med en kompis för ett tag sen, han tyckte att om jag nu hade så stora problem att ”skaffa” mig en pojkvän så kanske jag skulle bli lesbisk istället (varför det nu skulle bli enklare). Mitt, något tankspridda, svar;
”Nej för fan, tjejer är inte kloka!”

Och jag vidhåller att män nog är de mest toleranta varelserna på denna … tja, deras toleransnivå gentemot tjejer är ibland beundransvärd. För tjejer är tamef.. inte kloka nånstans ibland. Med sitt manipulativa spel för gallerierna, sin tjurighet, sin absoluta övertygelse att alla kan läsa deras tankar och deras fantastiska förmåga att smida elakartade planer. Som sagt, tummen upp för de killar (och tjejer) som står ut med det.

Varför kom jag in på det här nu då? Tja, om vi bortser från mitt ”damproblem” på jobbet så stötte jag på en kvinna igår när jag var ute med hunden. Hon tittade på honom och rynkade på näsan, blängde och fnös som en annan överklassmadam på besök på landet.
”Förlåt vad sa du?” frågade jag eftersom hon stod kvar och blängde en stund, samtidigt som hon mumlade nåt.
”Såna där mördarhundar bland barn… fruktansvärt” sa hon, vände och var på väg att börja gå.
”Är du rasist också?” frågade jag och hon såg ut som jag slagit till henne för hon tvärnitade med öppen mun utan att få fram ett ljud.
”Eftersom du dömer honom efter utseendet menar jag….”
Hon tittade förnärmat på mig, fnös (tur att hon inte var förkyld också!) och gick med snabba steg bort från oss….

Okej, det finns säkert män… eller ja, ”kärring” kan ju vem som helst vara men, som skulle kasta ur sig såna kommentarer också. Men just kvinnor verkar ha nåt j-a privilegium på såna där grejer. Oavsett det gäller hundar, andra kvinnor, någon annans barn, hem, familj, kläder, kompisar, pojkvänner… You name it, de kan racka ner på precis allt!

Så, dagens stora fråga blir alltså…

Varför är kvinnor så avundsjuka på varandra?

Andra bloggar om: , , , , ,

5 kommentarer on “Tjejer är inte kloka, jag funderar över skillnaden mellan kärringar och vore min hund en mördare hade tanten inte fått avsluta meningen…”

  1. //A skriver:

    Håller A B S O L U T med!!!
    Skulle aldrig falla mig in att bli lesbisk, för tjejer och deras idéer är helt otroliga. Man blir ju mörkrädd. Det är ju inte att undra på att killar alltid framställs som modigare än tjejer…det måste dom vara om dom är hetro.

    //A

  2. vhcbloggen skriver:

    Fast det är ju en himla tur att det finns tjejer som INTE är såna, annars hade nog världen varit (ännu mer) tokig… 🙂

  3. Mocca skriver:

    *suck* vilken dryg tant.
    Oj oj, kvinnor o avundsjuk…don´t get me started *S*

  4. vhcbloggen skriver:

    Fattar inte det där, vissa har fått den där ”avis-genen” andra inte… Skumt! 🙂

  5. […] – Hur i hela *pip* står män ut med kvinnor? (För att vi är underbara? […]


Kommentera

