Jag o coach tänker likadant så det blir bra men utan tvätt i nittio grader kan det bli klurigt att slå Gnesta-killarna på fredag

Ibland undrar jag om jag faktiskt skulle bli en riktigt bra hockeytränare, eller om det helt enkelt är så att alla tränare tänker så. Bara det att deras lag tänker mer eller mindre annorlunda. För det verkar som jag och coach har samma tänk. L A G E T inte J A G E T. Just det.

Att vi kan det vet jag, men nu måste vi göra det vi pratat/tjatat om sen i Augusti. d.v.s. spela enkelt och rakt och prioritera LAGET inte ”jaget”.

Så skriver han, coach, i senaste referatet från Östervåla-matchen. Läs gärna hela. Jag har skrivit om det sååå många gånger, att de kan! De vet hur de ska göra men det vill sig liksom inte ändå. Märkligt. Jag tror fortfarande att det har med deras attityd att göra, det sitter i huvudet. De tror de är världsbäst och när de bevisas motsatsen blir det tokdipp i självförtroendet och spelet går förlorat.
Hmm, kanske ska hyra in en mental coach? Hypnotisera de inför varje match? Eller helt enkelt göra som coach redan gör, nöta nöta nöta. Det är ju så de lyckas med reklam. Det är så reklammakarna lurar oss att köpa saker vi egentligen inte ens behöver. De nöter in det. Tillslut fastnar det i medvetandet och vi har blivit lite lätt hjärntvättade. Kanske behövs det 90 graders-tvätt på det här lagets hjärnor? 😉

Blir nog tufft mot serieledarna Gnesta på fredag… ”Tufft” skrev jag, inte omöjligt! Kom igen nu boys, spela enkelt, spela rakt, spela med den där glädjen ni hade när ni för första gången sköt pucken i mål i knatteserien. VINN! Basta! 😉

Förresten är det nån som sökt på ”norska grimaser” och hittat hit… Är norska ansiktsövningar annorlunda än svenska? Skulle vara intressant att forska om kanske?

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Kommentera

