Inte ens vinst på bortais längre, Marginalgudsböner i massor tack och nu är det dags att visa division 2 var VHC SKA ligga i tabellen!

Nähä, nu kan de inte vinna på bortais heller! Östervåla – VHC 3-2… *suck*

Måste det vara så här!? VHC tappar poäng, placering och modet att trampa på under matcherna. De kan ju liksom! De vet hur de ska vinna, det är bara koppla ur auto-piloten. Ibland gör de ju det. Och då står de där med breda leenden och glädjebubblor i magen. Som det ska vara!

wp5893.jpg

Känns som ”en av tre” inte är tillräckligt… För ingen kan beskylla dessa gossar för att vara o-modiga. *ler* Det är tuffa grabbs som inte viker ner sig. Rent fysiskt alltså, mentalt så är det nåt som händer ibland. Skyller på det där jädras popcornsspöket som sitter bak i skallen på de och skriker för full hals att det är kört innan det ens börjat. Kan man ringa en excorsist kanske? Vad vet jag? En nytändning? Ett allvarligt snack om vikten av laganda, jävlar anamma och vinnarskallighet? Nåt måste i alla fall hända, för det ska väl vara f-n om de måste kvala den här sessen också?! Nä tack, jag gillar visserligen spänningen i hockeyn men jag tror jag är för ung för en hjärtinfarkt (vilket är risken om det blir kvalångest igen).

Vi har ju bra spelare! Varför händer det inget då? Vi har starka, snabba spelare. Spelare med rätt attityd. Spelare med vinnarskalle. Och om de fortsätter skjuta på mål (även om de då hamnar i magen på målis 😉 ) så måste ju nån puck gå in till slut! Bara ändra vinkel lite, nån liten bön till Marginalguden och en smula tur. Eller det kanske inte är så ”bara” men de här killarna har ju spelat hockey så länge att de borde kunna. Personligen skulle jag ha problem bara att hålla reda på mina ben om jag stod på ett par griller, men jag är ju å andra sidan inte hockeyspelare. *ler*

Nästa match är 1 februari. 19.00 i Ekhallen, då gästar serieledarna Gnesta så då vill det till att boysen visar att nu, nu är det slut på förlustmatcher. Ett minne blott. No more.

Inget lag ska komma till Ekhallen och tro att de är nåt. Värmdö Hockeys A-lag har förlorat sin sista match. Nu är det vinst hela vägen upp i toppen! Basta!

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Kommentera

