Ingen rubrik i första vändan men nu är det dags att VHC-boysen öppnar öronen, spelar som de ska och börjar vinna matcher igen!

Nä… det gick inte den här gången heller. Visserligen var det ett väldigt ”bantat” lag som for till Salem, men det är egentligen ingen ursäkt. VHC förra säsongen gjorde en ruggigt bra match på bara två och en halv femma. Inte illa. 🙂
Men i fredags gick det inte. Salem är som sagt starkt just nu och med hemmais så vore det väl konstigt om de inte tog en seger. Med de förutsättningarna menar jag.

På tisdag är det dags igen för Värmdö stolta boys att visa var skåpet ska stå. Österåker gästar Ekhallen och det ska väl vara själva den om inte VHC ska kunna ta en vinst på hemmais.
Österåker ligger fortfarande sist i tabellen, med två poäng och VHC har halkat ner till plats fyra.
Jag vet, innan säsongen var jag (över-)optimistisk och trodde VHC skulle hamna tvåa. Jaja, det är ju som det brukar. Jag tror att de vill, kan och orkar. Men jag har tydligen fel varenda gång. Trist, men så är det.

Därför tänker jag inte spekulera i matchen på tisdag. Den kan faktiskt gå hur som helst.

Läste referatet från Salemmatchen som coach skrivit, och skrattade lite, trots slutresultatet;

Något som verkligen ”svider” är att när vi har P-P och Bosse blir ”kapad” med puck i mittzon c.a 10 meter från domaren ?? ( ”Han kanske trodde att lägga sig på magen med puck mittzon var en intränad variant”)???

Domare. Igen. Hur i he-te fungerar de? Skulle vara intressant att göra nån sorts forskning på deras hjärnor (eller ögon kanske?) för ibland undrar jag hur de dömer…

Hmm, kikade in på Salems A-lags hemsida för att se vad som sägs om matchen i fredags. Någon måste ha skrivit nåt riktigt opassande, för gästboken är borttagen. 😕 Eller är det för att ”surret” kring A-laget (som trots allt faktiskt skördar framgångar) är så tyst att det inte ens får höras längre? Inte den blekaste och jag tänker inte lägga energi på att ta reda på det heller.

Dags att lyssna på coach och spela e-n-k-e-l-t nu boys. Inget jäkla finlir, in med puckj-ln i mål bara! 😉

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera

