Det spelar ingen roll att jag är hundägare och snygg, hälsosam, framgångsrik osv osv eftersom min personlighet suger å det är DÄRFÖR jag är singel! ;P

Verkar vara en bra dag idag. Inte bara Metro, utan också City, slår idag fast det vi alla redan visste *visslar oskyldigt* Hundägare är bättre! Och är man, som jag, dessutom kvinna… Ja, det är det fasen ännu bättre. *funderar* Men vänta nu! Om det är så himla attraktivt att vara hundägare, hur kan jag fortfarande vara singel? Hmmm… Tål att tänkas på det där. Är det kanske så att det egentligen inte spelar någon roll om du har hund eller inte, det har med att göra vad du har för personlighet?
© vhcfan 2007
Eller är det rent av rasen på hunden som spelar roll? Nä, det tror jag inte. Jag har en mastiffras, och är ungefär smurfhög själv (najs kombo va?) och det kommer fram folk till oss jämt. Så jag tror nog att det är jag som är otrevlig. Trots att jag har hund. 😛 För det var ju uppmaningen i Metro, ”Otrevlig? Skaffa hund!”
Jojo.
Min hund är inte ens med på listan (jäklars vilken tur!) men det är rätt imponerande att schäfern behållit första-placeringen i 43 år! 😯

Att vi hundägare är friskare är ett faktum som kanske inte är helt sant. Läste för ett tag sen att hundägare är lata och ofta sjuka. Och en annan artikel skrev motsatsen. Det är väl som med allt annat, två sidor av allt. Det finns säkert lata hundägare som inte gör ett skit med eller för sina hundar. Det finns hundägare som ger sitt allt och lite till, till sina vovvar. Det finns lika många uppfostringsmetoder, hundägare, personligheter och humör som det finns eh… tja… människor och hundar. Eller hundmänniskor rättare sagt. Alla är olika. Vem vi ska tacka för det (evolutionen kanske?) vet jag inte men visst är det väl skönt att alla inte är stöpta i samma form?

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera

