Värmdö spelar så dåligt att jag blir förbannad och ska det verkligen vara så svårt att komma ihåg att hockey är kul?

*svär så det osar svavel o arsenik* Gaaaah!! Vilka i helvete tror de att de är?! Lemieux, Ovechkin, Zäta, Gretzky, Sundin… wtf!?! Vad håller de på med? Inte spelade de hockey igår kväll i alla fall…

Det gjorde Rimbo, som ”ska” vara dåliga. De körde över oss. De hade mer fart i skridskorna och dessutom, med en halvblind domare så hade de väldigt enkelt att ta sig in mot vårat mål. (Nej jag är inte särskilt enögd, men han tog visningar lite som han ville och en knätackling – med skadad spelare till följd – gav ingenting alls. Mycket märkligt dömt)
Det var nonchalanta passningar, slarv, messpel och bara tuggummi under skridskorna från VHCs håll. Alltså, de vinner mot serieledande Gnesta, med (ironiskt nog) 2 – 6 och förlorar mot tabellfyran Rimbo, med… just det… 2 – 6. Hallå?! Kan ni försöka fatta att ni inte är världsbäst? Att ni inte behöver krångla till det så förbannat för att det ska bli bra. Det behöver inte ens vara snyggt, bara det blir mål! Rimbo spelade enkelt, pratade med varandra och hade kul!

VHC började visserligen med allt det där. Men sen blev det bara pannkaka av alltihop. Rykten hävdar bestämt att det var för att utespelarna bara hade en sak i huvudet, att målis #1 inte stod utan det var #25 istället. Då blir det tydligen tilt i skallen på de små liven.

Ge fan i att tänka så mycket! Bara gööör!
Spela hockey! Spela enkelt! Spela med glädje!

Sen verkar det som flertalet av spelarna har drabbats allvarligt att Latmasken. Okej, vill ni inte träna med de andra, då ska ni inte spela matcher heller. Särskilt inte eftersom ni inte ens orkar spela längre än 15 sekunder innan ni är halvdöda.

Coach skrek på spelarna, det blev inte bättre. Coach tränar spelarna, de skiter i att göra som de gör på träningen. Coach skriker ännu mer på spelarna, de tänker på hur snyggt det skulle vara med en diagonalpass. Coach kommer bort till mig och svär av sig lite. Det är helt okej. Han svär åt mig. Jag svär så tyst att jag inte hörs nämligen. Jag tycker inte riktigt att det är min sak att skrika på de, trots att jag skulle vilja. För det är frustrerande att se slutkörda spelare som passar pucken till motståndaren gång på gång. Som stökar till så förbaskat att Rimbo-spelarna har ”öppen gata” fram till vårat mål. Och så en målvakt som i princip lämnar öppen bur för att han läser spelet fel… *suck*

Jag fattar inte. De vinner en match, visserligen mot serieledarna och med stora siffror, och helt plötsligt är det som att det inte spelar någon roll vad coach säger. Det spelar ingen roll vilket motståndet är, eller jo, eftersom Rimbo ligger efter oss i tabellen så ”ska” vi ju vinna mot de. Så spelarna slappnar av och tror de är världsbäst och att matchen är klar redan innan den börjat.

Dagens upplysning;

Det funkar inte så.

När ska de lära sig att varje match är lika svår, lika lätt, lika viktig och lika kul?
Jag börjar bli allvarligt orolig för de. Snittåldern är väl 20-21 tror jag, och de är redan så senila att de inte ens kommer ihåg de mest basala delarna i hockey… Illa.

Gårdagens glädjeämne mitt i allt elände;

En som gjorde come-back (nästan, han spelade några byten mot Gnesta också), var #9.
Vilken kille! Stentuff! Vilken vilja! Underbart att se! 🙂

Jaja, nu spelar de borta mot Salem på fredag och så hemma mot bottenplacerade Österåker på tisdag nästa vecka. Salem, som ligger femma i tabellen (just nu), kommer bli svåra som attans för de går som tåget har jag hört. Förstärkt lag och en massa jävlar anamma. Får se om VHC klarar av de.
Österåker borde ju som sagt kunna besegras, men allt kan hända i hockey och fortsätter de med sitt nonchalanta spel så kommer VHC halka ännu längre ner i tabellen. Bara hålla tummarna för att killarna får insikt/kom-ihåg-tabletter så de spelar enkel hockey istället för ”glidar”-dito… 🙂

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer on “Värmdö spelar så dåligt att jag blir förbannad och ska det verkligen vara så svårt att komma ihåg att hockey är kul?”

  1. Mocca skriver:

    Du är så jäkla grym på att formulera dig!! jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: du är GRYM tjejen!!

    och jag vet hur du menar med det där att kämpa.
    Brorsan brukar säga: om jag så ska göra mål med ansiktet så ska puckjäveln in!

    Hoppas dom kommer igen på fredag!

  2. vhcbloggen skriver:

    Tack darling! Det känns så skönt att höra! Blir jätteglad! 😀
    Han är smart han, din bror. Man kan använda huvudet till mycket. 🙂
    En kompis sa till mig att det var tur att inte jag coachar de här killarna. För då hade jag nog imploderat inom en snar framtid… eller fått så där ont i vänsterarmen som District 5’s tränare i Mighty Ducks (filmen) 😉


Kommentera

