En dagens, tankar om döden i farstun och ikväll är det match för VHCs fighting-skallar!

Dagens;

”Å hur var det här då?”

Gruppchefen plockar ihop lite saker från en kollegas rum och säger eftertänksamt;

”Stackars H, han är död”

Ärligt, det är nog mer synd om hans familj. Och H bryr sig nog inte så mycket om att han är död. Tror jag.
Den ”stackars” kollegan gick oväntat bort i början av året. Fullt frisk, knappt ens femtio och en man som inte gjorde någon nåt ont. Han dog knall och fall.
En kompis till mig gick bort på ungefär samma sätt, för några år sen. 26 år gammal. Massiv hjärnblödning. Pang. Bom. Död. Borta. Och vi som var kvar stod som frågetecken. Eh? Va?
Jag vet. Jag har skrivit om det tidigare men det blir liksom så att jag funderar (för mycket, på allt möjligt)…

Så än en gång hamnar döden i farstun och än en gång funderar jag på hur orättvist det är. Att bra människor dör och de o-bra lever vidare. De o-bra. Alltså de här människorna som bara har ögon för sig själva, som suger ur precis all energi från omgivningen, som förpestar densamma enbart med sin fysiska eller till och med mentala, närvaro. De människorna, som i slutänden ändå är dömda till ensamhet eftersom de bränner sina broar en efter en, de fortsätter leva som världen omkring inte betyder nånting. Vad är det för en jäkla konstig logik egentligen? Eller egentligen är det väl inte logiskt över huvud taget men ändå, visst är det konstigt?


Nåt som är betydligt roligare då? Match ikväll! Hemmais mot tabellfyran Rimbo. Yes! Nu kör vi!

Skarpan (tvåa i tabellen just nu) spelar mot bottenplacerade Österåker så det kan bli ändring i toppen ikväll. Om nu inte Skarpan, som spelar på bortais, hamnar helt åt helsike fel i spelet eller Österåker får en liten dusch av Tingelingpulver eller nåt. Ni hajjar vart jag vill komma va? Det ska mycket till för att Skarpan ska förlora ikväll…

Hur mycket som ska till för att Värmdö ska vinna ikväll vet jag inte, men matchen mot Gnesta var tydligen en riktig laginsats med kämparvilja och kalla vinnarskallar. Suveränt!

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

One Comment on “En dagens, tankar om döden i farstun och ikväll är det match för VHCs fighting-skallar!”

  1. Mocca skriver:

    Mmmm håller med, det är konstigt…dina tankar fick igång massor av tankar hos mig…
    *funderar vidare*


Kommentera

