Lillebroren konstaterar att storasyster är larvi, publiken förökar sig röstmässigt o VHC-boysen behöver lite ödmjukhet i flingorna

Jaaa, det var match i tisdags… Inte i måndags… *garv*

Får skylla på allvarlig hockeyfeber. Att jag kompar ut, rusar hem och lämnar hunden och sen kör ner till ishallen. På en måndag. En vanlig jävla måndag. Och Lagledarns ord klingar fortfarande i öronen;
”Men? Vi spelar väl aldrig matcher på en måndag?!”
Nä, just det. *ler* För lång semester kanske? Jag vet inte… Nåt fel är det i alla fall på mig tror jag. Men vilken lycka! Att få stå där och plåta hockey. Även om det bara var en träning. Det var mer uppsluppet, jag fick andra bilder och det var en helt annan känsla hos alla. Jag gick därifrån med ett lyckligt leende. Fasen, hockey är kärlek! Lillebror sms:ade och frågade varför jag skrivit på Facebook att jag var fånlycklig. Jag skrev svar och avslutade med; ”Larvigt va?”
Svaret kom som en rostig blixt: ”Jepp, jättelarvit 😉 ”
Han är söt han, broren min.

Hur som helst, match i tisdags och som någon sa efter matchen;
”Andra perioden hade de ju kunnat skita i att spela men tredje…!”

Jepp! Tredje perioden var rent av underbar! Fart, fight, späääänning och publiken! Jisses! De har, om inte ökat i antal, så ökat i röststyrka! Vilket liv det var på läktarna! Folk stod upp, klappade händerna, skrek, hejjade och levde om. Vilken underbar kväll!

Tänk om boysen kunde orka spela tisdagens tredje-period-spel i tre hela perioder. Då skulle vi ligga först i tabellen! Tror jag, eller hoppas, eller så är jag bara väldigt partisk nu. Men tredje perioden var ett skolboksexempel på hur en hockeykväll ska se ut på plats.

Gimo var bra. De hade kul. De läste sönder oss fullständigt. *ler*
VHC gjorde slarvfel eftersom de alltid upprepar samma beteende, ett måls marginal i deras favör och de tror de är världsbäst. Självinsikt boys, självinsikt. Man skulle kunna säga att, ”Det är inte över förrän signalen hörs, det är inte över förrän signalen hörs, det är inte över förrän… ” ja ni hajjar? Tänk att det ska vara så svårt att spela enkel klapp-klapp-hockey i tjugo minuter…

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer on “Lillebroren konstaterar att storasyster är larvi, publiken förökar sig röstmässigt o VHC-boysen behöver lite ödmjukhet i flingorna”

  1. Mocca skriver:

    *L* jag riktigt ser framför mig när du tokkör ner för att hinna till start.
    Härligt att höra att du iaf hittade massor av bra bilder på träningen.
    Och nästa match är?
    😉

  2. vhcbloggen skriver:

    *fuskar å dubbelkollar* Bortamatch på söndag och hemmamatch den 15/1 (en tisdag va? 😉 )
    Jepp, fick riktigt goa bilder i måndags. 🙂


Kommentera

