Ölvestad vill att spelarna ska få slåss men då ska det vara på lika villkor tycker jag, inte fuskas med fler mot en…

Visst har Ölvestad en poäng när han vill låta spelarna göra upp i fred, utan linjemännens inblandning. Men det kan bli vääääldigt långa pauser i matcherna då. Är det rättvist? De som slåss behåller ju ”matchvärmen” medan deras fredligare kamrater blir kalla och samtliga lär väl bli smått okoncentrerade? Eller? En svår balansgång kanske. Det är ju inte direkt läge att stå med stoppklocka och hojta;
”Nu har ni slagits i tre minuter, en minut till – sen bryter vi”
Eftersom jag inte själv är hockeyspelare kan jag inte uttala mig om just det, men som supporter ser jag gärna lite fight mellan spelarna. Med eller utan handskar.
Så, Tomas Ros (AB), jag erkänner; Ja, jag gillar en bra fight på isen…
Däremot gillar jag inte våld, men det är ju en helt annan sak. Den som ger sig in i leken, ni vet…

Ölvestads argument att spelare kan skadas när linjemännen håller i en (!) av slagskämparna, är jag helt med på. Det är inte schysst.
Jag vet inte hur det är nu, men för några år sen så frågade jag en polisman varför han inte gick in i huset som larmet kommit från. Han svarade att han inte fick gå in själv utan väntade på förstärkning.
Alltså, tycker jag att det borde vara likadant för våra randiga ”småpoliser”.
Två linjemän, en på varje buse, eller ingen alls. Så blir det åtminstone rättvist.
Herregud, det där fick man ju lära sig på dagis! Man ska inte vara två mot en, det är fusk!
Och det blir två mot en när en av linjemännen ”allierar” sig med den buse som således inte sitter fast i ”zebra-armarna”….

Fusk. Alltså.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “Ölvestad vill att spelarna ska få slåss men då ska det vara på lika villkor tycker jag, inte fuskas med fler mot en…”

  1. Mocca skriver:

    Word!
    Fight -ja!
    Våld -nej!
    Vad vore hockey utan alla fighter?
    TRÅKIGT

  2. vhcbloggen skriver:

    Precis, tråkigt!
    Själv fick jag se fight på VHC-träningen tom… Dock åt det mer bus-lek-skojiga hållet. 🙂


Kommentera

