Dagens arbetsbörda var rätt lätt och full att frågetecken, korkade besökare och ännu fler skratt

Ja, idag. Vilken dag! Jag fick lära mig att jag ännu inte mött den dummaste människan, men tro mig. Gänget som var inne på jobbet idag, de hamnade på första-platsen. Förhoppningsvis räcker den en tag…

Inte nog med att ingen av de förstod svenska (eller engelska!), inte ens när jag handgripligen försökte rädda stackars Imse från att bli ihjälklämd så fattade nöten att man inte ska klämma på spindeln eller ormen… 😕 Jag visade hur de skulle göra, klappa ormen, löst, på kroppen, alltså inte trycka ner hans huvud i sågspånen! Idioter!

Nästa spån (som efter vissa efterforskningar visade sig vara samma jönsar som försökt misshandla/döda visningsdjuren) … tja… kolla bilden istället;
5689.jpg
Ja, som sagt… En korv?! Que!? Hur funkar folks hjärnor egentligen? Inte alls eller?!
5690.jpg
Visserligen verkade inte Hillary bry sig så särdeles mycket, men ändå…..

Okej. Nåt roligare från idag då?

Tjej ~ 20 klappar ormen;
”Vilket muskelpaket!”
Så suckar hon lite och säger drömmande;
”Åh vad jag önskar att min pojkvän hade m……”
Hela kompisgänget brister ut i skratt (och jag med).

Kille ~ 15 om ormen;
”En sån där ska jag ha slingrande lös i lägenheten, sen släpper jag ut en mus då och då som den får jaga”
Mitt svar blev;
”Jag föreslår att du läser på lite om ormar innan du köper en….”

”Skojigt” par i 40-årsåldern om Klapp & Kram-hörnan;
”Men? Var är Jonas? Kan man inte få klappa honom istället? Hahaha!”

Mest roligt var alla de som jag ”övertalade” att klappa djuren. Eller nej, nu ljög jag lite… Det roligaste är att skrämma folk med Skallerormsäggen. Jag vet, jag är en oooond människa. *asg* Å andra sidan säljer jag mer av de när jag skräms först… 🙂

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer on “Dagens arbetsbörda var rätt lätt och full att frågetecken, korkade besökare och ännu fler skratt”

  1. Mocca skriver:

    *asg*
    får man verkligen ha så roligt på jobbet 😉

  2. vhcbloggen skriver:

    Hehe! Ja nåt måste jag ju roa mig med! 😛


Kommentera

