Hento dubbelt kylslagen, vad menar BÅG egentligen och Värmdö HC börjar vinna nu (har jag bestämt igen)

Jahaja, nu tvingas han tillbaka till Sibirien igen. Ute i kylan i dubbel bemärkelse? De vill inte låta honom spela (eller har jag missuppfattat nåt nu igen?) men vill heller inte låta någon annan klubb ”ta” honom. Så, då ska Hento alltså sitta på bänken och glo hela sessen? Oerhört dålig stil, men okej, det är så det är…

Att Sverige hamnade sist i Channel One Cup har gått mig förbi. Har inte ens haft tid att titta på cupen. Å andra sidan verkade det ju inte som jag missade nåt heller. *ler*

”Då får laget beröm av sin förbundskapten:
– Jag tycker att vi har fått massor med positiva signaler, killar som har gjort det jättebra första gången på hög nivå, säger han. ”

En liten undran bara BÅG; Hur bra är ett lag som hamnar sist i en turnering? Visserligen betyder såna här turneringar, i det stora hela, inte särskilt mycket. Men ändå, det känns lite snett. Det hade varit skönare att höra en tränare som varit rasande och gormat om att laget minsann kan bättre. 🙂

Och mina boys då? Fortsättningstvåan börjar redan idag, mot Skarpnäck hemma i Ekhallen. Lika bra att börja vinna nu. 🙂 Slå allt på mål och kämpa tills samtliga spelare kräks mjölksyra… eller nåt.
Lite revanschlust finns väl i laget? Lite j-ar anamma? Lite tävlingsinstinkt? Jodå, det gäller bara att vilja plocka fram allt det där och låta bli att tänka på julen som är i antågande. *ler*
Jag tror de fixar det. Det blir säkert en hård fight, som vanligt. Men det hänger positiva vibbar i luften, det är nu det vänder! 😀

4 kommentarer on “Hento dubbelt kylslagen, vad menar BÅG egentligen och Värmdö HC börjar vinna nu (har jag bestämt igen)”

  1. Gloom skriver:

    Grattis! När Brynäs tar emot Frölunda i nästa match så har inte Frölunda längre Pär Bäckman som tränare… så nu kanske Brynäs Läklerolsuckers har en sportslig chans att hålla nere siffrorna!!!

    😉 God helg

  2. vhcbloggen skriver:

    Haha! Du är en riktig komiker du! 😉 😛
    Hoppas du får en riktigt God Jul!

  3. Mocca skriver:

    Kikar förbi och önksar dig en god fortsättning!
    Kram

  4. vhcbloggen skriver:

    Tack å tack det samma! 😀
    Kram


Kommentera

