VHC mot Gimo i hemmapremiären, Hento till BIF tack, Vick ska va’ gla’ och förbannelse över SL å deras inställda skrotbussar!

Fick nya spelschemat för fortsättningsserien idag. Första matchen (för mig) blir inte förrän den 8 januari! 😯 Eh, hallå? Är det meningen att det ska vara på det viset? Det är ju skitlångt dit ju!
Sista matchen för året spelas visserligen hemma, mot Skarpan, men har jag möjlighet att vara där då? Nä. Just det… *svär*

Årets första hemmamatch blir mot Gimo. Eh? Okej, de har jag aldrig sett förut tror jag. Och om jag skulle gjort det så gjorde uppenbarligen inget direkt intryck på mig eftersom jag inte ens kommer ihåg de. *ler*

*surfar in på deras hemsida* Vaf..? Irriterande att den laddar om en gång för varje ny sida man klickar på, minuspoäng för det.
Efter mycket om och men, svårnavigerad sida måste jag säga med allt det där laddandet, lyckades jag hitta tabellen för säsongen. Gimo hamnade på en åttondeplats med 7 poäng. VHC hamnade ju på en niondeplats med 12 poäng. Så ska det räknas på det viset så är vi bättre. *garvar* Jaja, måste ju tänka positivt va? 🙂
Kollade lite till på Gimo-sidan och såg till min glädje att de hade ett bildarkiv. Med ett gäng bilder från nån ombyggnad. Jippie. Kul. Verkligen. 😛

Aaah, jag kan ge Hentos agent Persson ett tips; Brynäs. *ler* Fast å andra sidan, varför skulle han vilja? Brynäs behöver byta ut sitt nyförvärvade stolpskott Korhonen och istället satsa på en bra målvakt. Hento platsar i den kategorin.
Det är väl knappast nån som undgått att BIF spelat… eh… för att vara snäll…. inte bra, den här säsongen och även om jag inte kan lägga allt ansvar på Korhonen så skulle det ju känts betydligt tryggare med en målvakt som inte läckte som ett såll i varannan match.
Bara för att kolla, så jag inte är orättvis direkt, så gjorde jag en ytterst ovetenskaplig sammanställning på fem ES-målvakter. Eller ja, fyra, Kristan är med bara för att… 😉

1. Stefan Liv, HV71 – 91%
1. Jhonas Enroth, SSK – 91%
2. Karol Krizan, MODO – 90%
3. Robert Kristan – 89%
3. Markus Korhonen, Brynäs – 89%

Att Kristan kommer före Korhonen i listan beror på att han, enligt statistiken på Elite Prospects, har en ”hundring”. Det har inte Korhonen…

23 månader fick han. Hundmördaren Michael Vick. Det var väl inte så mycket att säga om straffet i sig, men hur han fick det är rätt överraskande. Åklagaren yrkade på 18 månader, domaren själv tyckte att 23 var bättre. Hatten av för den domaren! Dessutom blev tre års villkorlig dom. Hejsan hoppsan, det verkar gå åt rätt håll. I USA i alla fall.

För övrigt måste jag säga att jag just i detta nu haaaaaaatar SL! Andra dagen i rad som de ställer in bussar vilket gör att jag kommer för sent till jobbet. Det suger! Igår tog det mig en timme att ta mig hemifrån mig till centrum! Eller ja, nästan. Bussen går 7.05 från mig, i vanliga fall. Nu kom den sent. Anslutningsbussen, kl. 7.20, sket i att vänta (vilket den ska göra). Relativt lugnt tänkte jag, det går en tjugo i åtta. Nä, gjorde den inte alls. Klockan åtta då? Nä, det kom ingen buss då heller. Tio över åtta dök den upp och vi kunde åka.
När det var dags att åka hem igen efter en lång (med modifikation) arbetsdag, hämtade jag hunden som vanligt och ställer mig att vänta på bussen hem. Gissa vad? Den är sen! När hunden lagt sig tillrätta upptäcker jag att busshe-vetet svänger av där han inte ska. Grattis, bussj* är trasig! Information från chauffören? Nej nej, det fick vi passagerare lista ut själva eftersom chaffisen åkte in till bussdepån, öppnade dörrarna, sa ingenting, en annan buss kör upp jämsides, varpå vi inser att ”Okej, vi ska byta buss. Tack för infon ditt nöt!”, kliver på nya bussen, chaffisen likaså, sen åker vi… *suck*

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “VHC mot Gimo i hemmapremiären, Hento till BIF tack, Vick ska va’ gla’ och förbannelse över SL å deras inställda skrotbussar!”

  1. Lasse skriver:

    Hade nästan glömt det där med bussarna… Stått många gånger som ett fån vid Björknäs och undrat… Och nu..? Ingen info och en buss som inte vill eller en chaffis som inte… Kan…!

    Men det var länge sedan nu… Gav upp 96. Flyttade norrut och sedan dess har jag nog nästan bara åkt flygbussarna…

  2. vhcbloggen skriver:

    Jag har tänkt samma tanke rätt ofta de senaste veckorna, att flytta norrut alltså. Inte bara pga bussarna men det ”hjälper” ju till.
    Tycker SL ska ta bättre hand om sin personal, för det verkar ju inte direkt vara en arbetsplats som folk trivs på direkt… 😕
    Ibland undrar jag om det skulle bli mindre stressigt att köra bil till dagis och jobbet? Dyrare och miljö-ovänligt, visst, men färre irritationsmoment kanske… *ler*


Kommentera

