Värmdö får skärpa till sig nu, jycken är saknad o Jim Sharp är en man med en räv bakom varje öra… ;)

Förlust på förlust, nu är det dags att skärpa till sig boys! Nu ligger vi näst sist! Är det meningen att vi ska kvala i år igen eller? Nej tack! Jag är för gammal (tack för upplysning killar) för sånt, mitt hjärta klarar inte ett kval till tror jag.
Förlusten mot Skarpan gjorde att vi halkade ner ytterligare. Vad kan man skylla på då? Kort om folk? Ass.coachen fick ju hoppa in och spela till å med! #9 blir nog borta ett tag också tyvärr. Sen verkar det gå troll i det här laget… Säsongen börjar starkt, med fart, glädje och framtidstro sen bara dör det liksom. Kraften tar slut på nåt vis. Trist. Men det verkar inte bekomma killarna så värst. Eller ja, de blir mest bara sura och uppgivna. Fighting spirit någon? Det finns några spelare som försöker smitta av sig med sitt glada humör och kämparanda, men det räcker liksom inte riktigt till. *suck*
Match imorrn mot Åkers. På hemmais. Kom igen nu boys! Ge er själva och publiken en riktig målfest! 😀

Sitter på kontoret, tittar ner under skrivbordet och inser att jycken inte är där. Skumt, men jag saknar den lille huliganen mer än jag trodde. Jag fick nämligen för mig att jag skulle tycka det var jäääätteskönt att få jobba ifred från hans fisar, snarkningar och upptåg (som att riva ner allt på skrivbordet, ringa efter pizza, skriva debattartiklar mm… 😉 ) Men icke. Jag saknar att kunna krypa ner hos honom, gosa en stund och sen fortsätta jobba. Men han har det så mycket bättre där han är nu (inser att det låter som han inte finns i jordelivet längre…)
Till de dagis som hävdade att han inte var någon dagishund (de flesta utan att ens ha träffat honom och gett honom en chans) – Up yours!
Hävda inte att ni är såååå erfarna och har sååå mycket utbildning om hundar när ni inte ens klarar av en 6-månaders valp med mycket motor. Säg då hellre att ni inte vill ha andra hundar än halvdöda eftersom de är mycket enklare att ha att göra med, så ni kan sitta och fika i lugn och ro. För vaddå jobba på arbetstid? Nä, vem gör det? 😛

Jim Sharp är en klok man. För att få Hockeyallsvenskans styrelses uppmärksamhet gjordes ett, i mitt tycke, genidrag. Höj biljettpriset till 400 kronor, för Leksands fansen. Då tog det hus i he…… Inte bara hos leksingarna, utan (som väntat?) även hos Hockeyallsvenskans styrelse. Och varför? Jo, en blänkare i Sportbladet och en pik till sagda styrelse. Hammarby har inte fått ett öre av de 300.000 som varje allsvensk förening är garanterad under en säsong. Som sagt, Jim är en man med huvudet på skaft. 😉

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

4 kommentarer on “Värmdö får skärpa till sig nu, jycken är saknad o Jim Sharp är en man med en räv bakom varje öra… ;)”

  1. Palle skriver:

    Vilket skämt… Jim Sharp smart? Bajen har inte betalat en jävla spänn i hallhyra till arenabolaget, det är bara en av alla skulder man dras med. Man har inte ens betalat hallhyran till Husby senast. Och larvet om att man inte fått ”ett öre” av de 300 000 kr, det hade man inte heller fått så här års förra sessen eller nån annan säsong, lika lite som nån annan klubb fått det. Det är pengar som kan räknas in EFTER säsong, så har det alltid funkat. Heder åt Karl Potatoff som insåg vilken skithög bajen hockey var och hoppade av ordförandejobbet efter bara tre veckor… Att bajen fortsätter nu är bara för jävla dålig stil mot alla andra inkl den egna ungdomsverksamheten där f.ö. jag själv har intressen… vi får INTE ETT SKIT från a-laget & styrelsen, däremot upptäckte vi i höstas att dom snott allt från vårt bankkonto, pengarna vi föräldrar betalat in för våra kids, och använt dem till a-lagets utrustning samt skatteskulder istället. LÄGG NER A-LAGET, satsa på barnen och ungdomarna istället där det fortfarande finns lite glädje och sans kvar i verksamheten.

  2. vhcbloggen skriver:

    Oj, jisses. Jag kan förstå att du är förbannad, man är ju alltid sig själv närmast. Jag utgick från det jag läst och gjorde en bedömning utifrån det, därav min kommentar att Jim är en klok man. Men som sagt, det finns alltid mer än en sida av varje historia och i din kommentar kom ytterligare en.

  3. Palle skriver:

    OK, sorry för ilskan, och visst är man part i målet, men a-lagets styrelse har verkligen gått över ALLA gränser i år. Alla dom tre ordförandena man haft. Och nu är det bara supportrar kvar i styrelsen, dessvärre med noll intresse för oss gräsrötter i klubben.

    Lycka till med VHC, det blir heta Nacka-derbyn om ett halvår va??

  4. vhcbloggen skriver:

    Ingen fara, jag förstår att man blir förbannad när man ser det hela ”inifrån” klubben så att säga.
    Verkar vara ett vanligt förekommande problem det där, även i andra klubbar. Hjälper det att kommunicera bättre mellan lagen tro…? 😕

    Ja, om inte VHC halkar ner ytterligare en division så blir det goa derbyn! Men så illa ska det väl ändå inte gå. Att de halkar efter ännu mer menar jag. 🙂


Kommentera

