Brynäs förlorar allt – matcher, publik o styrelsemedlemmar och Bajens fans släpper till… ehm…

Nähä, BIF klarade inte av LHC (heller). 6-0, ska det va nåt att skryta med? Näe…. Nu blir det bottenmöte på lördag. Å andra sidan, om jag ska se positivt på det hela, så blir det Brynäs-matcher på tv nästa säsong (utan säsongskortet) om BIF spelar i Allsvenskan… Alltid nåt… *ler* Okej, jag ska väl inte måla f-n på väggen, men om inte Östblom och hans boys får fart på spelet och hittar glädjen i spelet igen så är nog inte Allsvenskan långt borta för Gävlelaget. Tyvärr…

Fast iofs borde det ju inte spela så stor roll i vilken serie de spelar, det är ju Brynäs som lag det handlar om. De som alltid finns i hjärtat, oavsett motstånd. Eller hur var det nu, alla medgångssupportrar? 😉

Kankaanperäs avstängning med böter var kanske i häftigaste laget, men personligen håller jag inte riktigt med Wikegård om att ”det är så i hockey”. Den såg inte särskilt schysst ut, onödig.

Reander lämnar också Brynäs…. Det går utför för klubben vad det verkar, kanske inte ekonomiskt (eller det också, med minskade publiksiffror mm) och vem ska plocka upp Brynäs från hålet de hamnat i? Dags för en nystart, omstart eller helt enkelt en start? Nåt måste ju göras, det är uppenbart, men vem orkar ta tag i det?

Jag måste säga att jag beundrar Hammarby Hockeys fans som är så hängivna sin klubb. Än en gång räddas klubben undan det mest akuta ekonomiska hotet, men deras sistaplats i den Allsvenska tabellen kan nog inga pengar i världen ändra på.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer on “Brynäs förlorar allt – matcher, publik o styrelsemedlemmar och Bajens fans släpper till… ehm…”

  1. Falkens AH skriver:

    Då jag bott å arbetat i Gävle en hel del men det var längesen nu,dans o livat onsd-lörd-söndag på den tiden i folkparken.
    Att jag nu sedan flera år bor i HV-staden där vi
    har en JÄTTESTOR JULKÄRVE som liksom BOCKEN har
    strukit med flera ggr MEN NU ÄR DET SLUT för vi har fått Recept o samma skydd som NI.
    HEJA B R Y N Ä S
    HEJA HV 71
    HEJA EDSBYN för därifrån är jag kommen !!


Kommentera

