Om man öppnar öronen kommer skvallret in, Gnesta överraskade H/T och på fredag är det fight!

Inför fredagens match mot Gnesta så kollade jag deras statistik lite. Inte mycket att höja på ögonbrynen över tänkte jag, förrän jag såg att de slagit Hanviken/Tyresö både hemma och borta. 😯
Gnesta ligger näst sist i tabellen, H/T på en fjärdeplats. Verkar oerhört märkligt. Tills man öppnar öronen och lyssnar på ”skvallret”. Somliga anser sig för fina/bra för att spela mot sk bottenlag. Joke’s on you boys!

Jag vet att jag upprepar mig men; Underskatta aldrig ett lag!

Alltså, bara för att ett lag ligger i botten av tabellen betyder inte det att de inte har sammanhållningen, glöden, farten och turen på sin sida, i just den här matchen.

Det är tight i mitten av tabellen så trots att VHC ligger femma och Gnesta nia så skiljer det bara två poäng mellan lagen.
Fredagens match blir alltså ingen liten solskenshistoria som kan avgöras på bara tjugo minuter. Hoppas bara Lillis är frisk så de är två i båset på fredag. Visserligen gjorde Rasse ett alldeles ypperligt jobb nästan helt själv (jodå, han hade lite coahningshjälp via telefon med Lillis, som satt på läktaren). Men två är bättre än en, för det mesta. 🙂

Hoppas också på bättre attityd hos en av spelarna, ännu mer glädje och fart och klapp-klapp-spel och riktigt mycket jä-ar anamma hos alla (fast det smällde rätt bra mot Visby/Roma faktiskt…)

Nu är alltvåan nära och det ser ljusare ut för varje match. I båset, på och utanför isen och hos samtliga inblandade runt A-laget. Skulle vara jag då, som är lite nere, men vad tusan. Det har ingenting med hockeyn att göra, men jag ska väl inte sticka under stol med att det påverkar mitt humör, i allt jag gör…. ändå….

Fredag… det är långt kvar känns det som…. *suckar lite* Det blir nog en go fight… 😀

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer on “Om man öppnar öronen kommer skvallret in, Gnesta överraskade H/T och på fredag är det fight!”

  1. Lasse skriver:

    Det är väl inte fredagsfight som gäller…? Det är ju lördag…!
    Eller hur…!

  2. vhcbloggen skriver:

    Haha, hockey hela helgen! 😀
    Fy… nervigt. Men det löser sig nog med det. BIF behöver en seger. 😛


Kommentera

