Värmdö HC chockade Visby/Roma med ledningsmål, snart blir det derbyn o Allbäck visar stake i landslaget

Stackars Visby/Roma fick en chockstart i gårdagens match, Värmdö tog ledningen efter 13.19. Det satt långt inne, men målet gjorde att V/R kom ur balans och det blev grinigt. Har en del bilder på matchen och deras #28 är en riktigt pratkvarn. Å andra sidan såg han ut att ha jäkligt kul för han ler på nästan varenda bild. 🙂

En riktigt intressant match som ass.coachen coachade riktigt bra tycker jag. Kanske hade jag valt #1 att stå i mål istället men #25 gjorde ett par riktiga ”tv-räddningar” (som jag givetvis missade! 😦 Fasen att jag inte har fler ögon/kameror!)
Laget i sig var proppfullt med entusiasm, glöd, fart, kraft och en massa j-ar anamma! Riktigt kul att se! Lite dräll med pucken på egen blå gav V/R några onödiga chanser i andra perren men jag är på det stora hela väldigt nöjd med killarnas insats. 🙂
Att obesegrade Visby/Roma ska spela i Alltvåan är väl inget att orda om, men det verkar ju ”konstigt” att de gång på gång misslyckas att ta sig upp i ettan. Division 1-spöke? Eller är det nu de kliver upp? Kanske. De är ju obesegrade (ibland är det rent löjligt höga siffror, typ 14-2 osv), så här långt, så det är ju bara gratulera. Bra spel, enkelt och klapp-klapp-hockey hela vägen. Sen smäller det rätt bra i plexit också. *ler*

Det var fullt på läktaren i andra (med modifikation) och publiken fick verkligen valuta för sina pengar (de som betalat). Det var spänning, fight (med och utan handskar) och härligt spel. Tänk att det ska vara så svårt att fatta att lokal-hockey är nåt av det bästa som finns! Okej, det är lite väl kyligt i hallen, men det är ju bara dra på sig långkallingar eller thermo-brallor så var den saken klar. 🙂

Jag gick i mitten av tredje perioden, inte för att ”loppet var kört” när V/R ledde med 2 -7 (som blev 2 – 8 innan jag kommit ut från hallen) utan för att jycken låg hemma och väntade.

Förväntade mig nästan att han skulle ätit upp köksbordet men han låg snällt på sin filt och väntade på mig. Härligt! Det går framåt. Låååångsamt, men åt rätt håll åtminstone. 🙂

Förresten, apropå V/R sjukt stora siffror, så tycker jag det är oerhört märkligt att de, som toppar tabellen, bara spelade 2 – 1 mot ”bottenlaget” Salem… På hemmais dessutom! 😯 Skumt.

Kollade division 1-tabellen också. Nacka ligger på en åttondeplats med 6 vinster och 11 förluster. Luktar derby nästa sesse… 😉

Allbäcks utbrott? Skulle det vara nåt att bli upprörd över? Kollar knuff.se och ser att vissa vill stänga av honom. Eh… varför då? Det är väl jättebra att nån visar lite stake och vägrar böja sig för diva-fasoner och skådespeleri? Okej, jag har inte ens läst en enda av bloggarna som kommenterat, men jag läste ingressen… Det räckte…

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentera

