Jycken jobbar svart som inbrottslarm, upprop för sprängt Ekhallen och när Värmdö Bostäder bygger nytt får ”gamlingarna” betala…

Hmmm… mötte The Big Boss och hans tyska gäster i hissen. Hade varit ute på en lunchprommis med jycken så vi såg väl ut som dränkta katter båda två. Tyskarna blev väldigt nyfikna på hunden, varpå bossen käckt säger; ”That’s our new alarm system” och skrattar lite samtidigt som han slänger en nick åt jyckens håll.
Undra om jag kan använda det som argument i nästa löneförhandling? 😛
Eller också kan jag skita i det och ”bara” byta jobb. Enligt Monster.se så skriks det efter folk inom administration/organisation (plats 6 av 10 iofs), dvs det jag gör bäst. Hmmm… kanske ska kolla lite mer noggrant?

Nästa hemmamatch för VHC är på söndag, mot obesegrade Visby/Roma. Känns som en tuff fight så snälla, snääääälla boysen – kämpa dubbelt så mycket som ni brukar, spela enkelt klapp-klapp-spel och vik för f-n inte ner er (som Lillis skrek senast)!
Och snälla snälla publiken – fyll Ekhallen till bredden! Lyft taket med era hejarop! Värm er med kaffe och se VHC spela sig till ett framgångsrikt resultat (seger?)!

Förhoppningsvis kan lokalpressen skriva en rad om det också. Om det blir förlust lär de ju göra det i alla fall. *suck* Nä, jag kanske är orättvis nu och faktiskt lite enögd. Det finns massor av sport i Nacka och på Värmdö, inte bara hockey, jag vet. Men man är alltid sig själv närmast eller hur?

Och apropå lokalblaskan så läste jag att min värd vill höja hyran med 5,3%, vilket innebär att jag kommer betala närmare 5.000 kronor i månaden för 58 kvm. Är det rimligt? Kanske… Eller också får jag ta och byta till mig en gammal nedgången etta eller nåt, för snart har jag väl inte råd att bo kvar… *rycker på axlarna*
Nu tror jag ju inte att de får igenom en sån höjning, men det är likadant varje år. De lägger sig skithögt (de ville ha 6,8% nåt år) för att sedan bli tvärsura när de inte klarar av att förhandla fast det. Dessutom känns det lite skumt att man som företag, när man inte har några pengar, ökar på sina skulder för att bygga nya bostäder och sen låter de ”gamla” hyresgästerna betala för det. Märklig logik. Har man inte råd, då bygger man inte. Är det inte bättre att vänta med att bygga tills ekonomin ser bättre ut? Eller, är det bara jag som tänker så?

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera

