SSK-fans läser om Lavins på Värmdös blogg, matchreflektioner från Ekhallen o det finns verkligen urusla domare!

Bara en liten notering (klicka så ser ni vad jag menar);
bloggstat071111.gif
Och som nästa notering… WTF!?! Skrev en kommentar hos Konsum igår, om att jag minsann inte fick några läsarstormar till bloggen eftersom jag skriver så snävt… Häpp! Där fick jag! *garvar* Oavsett skäl, välkomna! 🙂 (Och under tiden jag skrivit har det blivit ännu fler besökare därifrån till hit…! )

Jaja, nu var det ju VHC och deras match mot Sudret jag skulle skriva om.

Och återigen… Jag fattar verkligen inte att det inte är fullsatt varje match! Eller jo, det gör jag ju, ibland spelar de så skräpigt att jag vill gråta. Men när de spelar så här… Ojojoj, Walle du missade verkligen nåt! Vilken glöd, vilken fart, vilket hjärta! Wow!

Som vanligt var ju domarn inhyrd från nåt konsultbolag som egentligen sysslar med badbollstennis eller nåt. Hur han tog utvisningar var en väldigt intressant historia. Det var inte bara VHC som drabbades denna gång. Däremot måste jag säga att Sudret (även ledarna) var en aning irriterande med sitt gormande, bankande i plexit i utvisningsbåset, tjafs, divings osv. Okej. Det var inte bara SHC som skrek och gjorde sig hörda ända in till city. VHCs coach har också röstresurser, så han skrek för att de skrek. Sen skrek han också på domarn, men det hör ju liksom till hockeyn. Vare sig man kommer från Hemse eller från Värmdö…. 🙂

Jag ska villigt erkänna att jag inte hörde vad som skreks bortifrån SHCs bås, jag hade annat att koncentrera mig på (att inte få puckar i huvudet till exempel. De får lära sig pricka lite bättre de där gotlänningarna för pucken kom farande åtminstone tre gånger, varav en träffade materialarn… 😉 )
Men att stå och skrika sig blå på en division 2 match (eller vilken som helst för den delen) är lite väl mycket tycker jag.
Ja, det ska vara känslor i hockey, det ska höras att man vill vinna, att man har glöden, hjärtat, men nån måtta får det ändå vara tycker jag. *ler ändå*

Hur som helst, en jämn match med oerhört mycket nerv och jag blev ruuuuggigt imponerad av ”mina” boys som smällde på, tog smällar, stod upp och kämpade som små drogpåverkade försöksillrar på isen. Tummen upp för det boys, nu tar vi nästa också! 😀

Oj, det lät visst som VHC vann…? Nä, 2-2, som skulle varit 3-2 eftersom domarn fick för sig att byta ut ett VHC-mål mot en VHC-straff istället. Som vår 23 inte satte bakom SHCs målis… Jag fattade inte riktigt det där, #18 åker fram, sätter pucken i mål, en SHC-spelare slänger sig i samma stund framför #18 och åker således in i mål efter pucken… Alltså blev målet bortdömt och vi blir tilldömda en straff istället… 😕 Jag hajjade ingenting? Måste ha missat nåt där…

Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer on “SSK-fans läser om Lavins på Värmdös blogg, matchreflektioner från Ekhallen o det finns verkligen urusla domare!”

  1. Walle skriver:

    Nåja, understundom gormas det rätt friskt från bortabåset i Hemse Dome oxå

  2. EsKa skriver:

    Tror faktiskt jag läste om Lavins i Aftonblaskan..;-)

  3. vhcbloggen skriver:

    Walle – Det tvivlar jag inte på en sekund, men jag blev förvånad över att det gastades sååå mycket. Kanske var det domarens konstiga dömande som gjorde att känslorna svallade extra mycket (i båda båsen). 🙂

    Eska – Jo, jag såg att det stod om honom där, men det kom ju mer än 150 stycken från SSK-forumet, det var därför jag blev så förvånad. 🙂


Kommentera

