Badrummet stinker, Brynäs spelar blä o VHC spelar inte blä, Karjala Cup kör igång å jag gillar Mårtensson

Trodde jag skulle få lägga mig tidigt igår… Nä… Vet inte riktigt vad som hände där i badrummet men jag vet i alla fall att det stiiiinker därinne nu (fortfarande). Ledsamt, men no more Oscar de la Rentas ”Violet”… *suck* Den som luktade så gott. Nu stinker den ner hela badrummet… J*vla skit!

Gissa om jag är trött idag, kanske är ångorna också… *ler* Frasen ”less is more” poppar in i skallen. Helt rätt, i alla fall när det gäller parf… *kastar ett getöga på klockan* WTF!!? Är den redan kvart över tio? Jag trodde det skulle gå långsamt idag. Satt på tunnelbanan och försökte räkna ut hur många sekunder jag är vaken på en dag, men det lyckades inget vidare. *tar fram miniräknaren*
Okej, jag är vaken 17 timmar per dygn… *gääääsp* En timme är 60 minuter. Alltså 17×60=1020. Sen måste jag väl multiplicera 1020 med 60? Då blir det 61.200 sekunder på en dag… Hmmm… Va? Varför jag undrar?
Jo, jag har bestämt mig för att ta mitt förhållande med hunden, sekund för sekund, för då blir majoriteten av de sekunder han är lugn, stilla och faktiskt lydig, större än tvärtom. Jaa! Logik? Njae, kanske inte men det funkar för mig. 🙂

För övrigt sover han nu…

Å Brynäs bara förlorar… *suck* Det är tungt nu. Var det inte meningen att det skulle vända nu när de ”gjort sig av med” Boorken? Nä, det verkar visst vara så att spelarna inte är bättre än så. HV71 är tyvärr riktigt på gång, och hur mycket jag än ogillar laget så måste jag säga att jag tycker de spelar bra.

Glädjande nog verkar det ha vänt för VHC. Eller ja, de vann hemma, mot nykomlingarna Salem, i fredags med 5-3. På fredag är det dags för Hanviken/Tyresö igen och på söndag är det Sudret som är på besök. 🙂 Nu jäklar kör vi mot toppen! Ooooiiiiaaahh!! 😀

*nickar till* Uuuh… jag sover snart…

På torsdag börjar Karjala Cup i SVT. Kalas! Och enligt AB kan Tony Mårtensson, Mattias Weinhandl och Peter Forsberg bilda kedja. Det kan bil intressant. Jag gillar Mårtensson. 🙂 Fråga mig inte varför men jag gör det. Vill minnas att det var ett riktigt energiknippe på isen, bra spel hade han också.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera

