Dipp för VHC i division 2, jag funderar över framtiden med hockeyn och det mesas för mycket överallt!

Nä, VHC är inne i en svacka verkar det som (det är bara börja klättra boys! 😉 ) Förlust mot Åkers, 5-1 till hemmalaget i frysladan… *suck* Vaf…? Vad är det som händer? Brynäs spelar som skräp, VHC spelar som skräp och själv känner jag att entusiasmen för att pyssla med ditten å datten kring laget bara riiiinner ur mig… *suckar igen* Jag vill inte det! Jag älskar ju hockey! Och VHC! Men *suck* jag vet inte, det känns lite si å sådär just nu. Inte för att de inte vinner, utan för nåt jag inte kan sätta fingret på riktigt. Det är tilt i balansen på nåt vis. Hoppas det går över. Tror det gick åt helsicke med Facebook… Sicket djävulskap det är… *ler lite*

Match imorrn igen. Själv håller jag hårt på familjetraditionerna och får stå över den matchen. Lite trist, men familjen är viktigast. Så jäkla synd, för matchen spelas hemma, mot Salem (”de nya”) Men men, jag får nog sms från lagledarn som vanligt. Himla bra service det där. 🙂

Dålig stil av FBK att ge tränaren sparken, via telefon! Kunde de inte haft stake nog att göra det öga mot öga? Pinsamt mesigt verkar det vara i ES. Men det är väl ”nåt som går” antar jag. Moras tränare är på vippen att få sparken han också.
Personligen är jag lite kluven just nu. Är det tränaren som får bära hundhuvudet när spelarna suger? Jajjemän. Men varför då? För att det är lättare att sparka EN person än att decimera ett helt lag (i BIFs fall kanske det funkat att plocka bort de spelare som gnällde mest, med tanke på hur stor truppen var?)
Men med ny tränare så måste ju spelarna spela bättre? Eller? Lurades de bara inför förre tränaren för att få bort honom? Hmmm… Nä. Jag vet inte jag. Det är snurrigt nu…

Den 8 november är det premiär för Sverige i Karjala Cup, Ryssland i Kinnarps Arena. Men ärligt talat så skiter jag i Foppa… Jag vill se Ovechkin! 😀

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Kommentera

