Boorkens innovationsambition blev för mycket för BIF och tidningarna skriver självklart inte alls samma saker om saken…

Boorkens tid i BIF är över, inte för att jag tycker VHCs tränare gör ett dåligt jobb men Boork kan gärna få förgylla A-laget med lite glans. *ler*
Trist när kommunikationen inte funkar och trots att det gäller Leif Boork så är det ju fortfarande så, att går det inte att få fram det man vill ha ut av laget, då får man prova en annan väg. Nu tog ju BIF en heeelt annan väg än jag hade tänkt mig, men det är ju Brynäs som lag det gäller. Inte Leif Boorks vara eller inte vara. Även om jag in i det längsta ville ha honom kvar.

Som en av spelarna sa, han kan mycket men det gick liksom inte fram hela vägen.
Verkligen trist att det brast i kommunikationen tycker jag. Men som sagt, tar BIF hem guldet till Gävle igen så är det förlåtet. Om inte… *ler*

Det verkar vara en stor nyhet att Boorken får gå. Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker lite synd om honom. Inte nog med att han fick gå, den svenska sportpressen skriver om det. Visserligen låter det nästan likadant överallt, med ett eller annat ord ändrat, med undantag av DN.

Enligt SvD och Expressen, fick han sparken. DN skriver att han, i samförstånd med klubbledningen, själv klev tillbaka och att han fortfarande är anställd i klubben.
Same same? But different, right?

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera

