Värmdö Hockey vinner, Brynäs förlorar och jag funderar på hur mycket bättre årets säsong är än föregående..

Hmm, skumt… Skrev ett inlägg igår, sparade det för att fortsätta idag, men nähädå, det försvann! Märkligt.

Egentligen borde jag inte sitta här och blogga, ska upp tidigt imorrn. Eller ja, nu för tiden går jag alltid upp tidigt. *suck* Kan han inte sluta vara så förb… morgonpigg? *garvar*

VHC vann mot Gnesta igår iallafall. Till skillnad mot Brynäs idag. Fasen vad de verkar ha det svårt med det just nu. Att vinna alltså. Trist. Och dåligt. 1-0 till 1-5 på tre perioder. Hur lyckas de?
VHC lyckades tydligen spela bra de första fem minuterna i första perioden, sen fick de visst kämpa resten av matchen. Dags att kliva ner från de höga hästarna? Inse att bara för ett lag ligger sist i tabellen (som Gnesta gör) betyder det inte att man kan slappna av och bara glida omkring. Äsch, jag vet inte hur de spelade, jag vet bara vad jag har hört.

Ny match på tisdag. Den här gången är det Nynäshamn som gästar Ekhallen. Skönt med hemmamatch. Nynäs har vunnit två matcher och spelat två oavgjorda. Förra säsongen spelade VHC en oavgjord (borta) och lyckades med en förlust (1-3) på hemmais. Men men, ny säsong. Ny coach. Nytt lag. Alltså, hemmaseger på tisdag! Kanske. Om boysen bara spelar hockey och inte glider omkring och ser snygga ut. Det kan de göra efter match. *ler*

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer on “Värmdö Hockey vinner, Brynäs förlorar och jag funderar på hur mycket bättre årets säsong är än föregående..”

  1. Tommy skriver:

    Vi hoppas på revanschsugna gossar i morgon när det blir returmöte hos Frölunda.

  2. vhcbloggen skriver:

    Ja verkligen! Nu j….!! 😀
    Och vinstsugna division 2-spelare i Ekhallen mot Nynäs också. 😀


Kommentera

