Valpen äter upp grannen, tabelläget i division 2 är väl sådär och VHC måste spela alla tre perioder mot Gnesta

Okej, vad svarar man på frågan ”Hur är det med hunden då, har han ätit upp någon?”
Eh? Va? Hur låter det här: ”Jo, han käkade upp grannen igår, det är därför han är så trött idag”?
Och vad svarar man på frågan varför inte Brynäs vinner, eller varför man fortfarande är singel eller varför i hela he….. det är så kallt på kontoret? Har jag blivit befordrad till Orakel eller?

VHC spelar bortamatch (igen!) mot Gnesta på fredag. Funderar på att hänga med. Men det är ju det där med hundvakt också. Svårt att få det till en 30-kilos huligan på fyra ben som älskar att leka. Jaja, vi får väl se hur det blir med den saken.
Hur som helst ligger de i mitten med lika många (få?) poäng som Hanviken/Tyresö (3 st var). På plats 1 och 2 ”dominerar” Gotlandslagen med 8 poäng vardera. Jaja, Gnesta har en poäng och ligger näst sist. Det är visserligen livsfarligt att underskatta sin motståndare, men tar inte VHC med sig poäng från den matchen så vette tusan vad de håller på med…

För övrigt verkar det riktigt gnälligt i Gnesta, bland fansen, och deras spel är tydligen inte mycket att hurra för heller. Men som sagt, att underskatta ett lag kan straffa sig. En match är tre perioder lång, bara för att man vinner första perren behöver inte det betyda att man vinner hela matchen. Det svänger fort i hockey så det gäller att vara på alerten hela tiden…. Jisses, det låter ju nästan som jag vet vad jag pratar om. Tror jag… *garvar*

Det är måndag, det är knökfullt på jobbet och inte vet jag vad som hänt med jycken men han sover tuuuungt (och i samma stund jag skrev det så vaknade han så klart… 😛 )

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer on “Valpen äter upp grannen, tabelläget i division 2 är väl sådär och VHC måste spela alla tre perioder mot Gnesta”

  1. doggblogg skriver:

    S sa att nästa gång någon frågar om Lix har ätit upp någon, så ska du säga: Du kan vara lugn! Min hund får inte äta skräpmat.

    *garv*

    Hoppas att allt gick bra med ÄÄÄÄLGEN!

    🙂

    /a

  2. vhcbloggen skriver:

    *asg* Perfekt! Ska komma ihåg det! Och om det är nån ”riktigt gammal” kan man säga att voffse bara äter färskfoder… *garvar åt mitt eget skämt*
    Jodå… det gick fint tillslut, men jädras vad jag hatar älg nu… 😉


Kommentera

