VHC sköt för lite mot Sudret ikväll, BIF tog sin sjunde raka förlust och jag lever på hoppet (som den masochist jag är ;) )

Hmmm… okej, förlust igen för VHC. Ska man se positivt på det hela så förlorade de ”bara” med 2-0. Alltid nåt, men skottstatistiken avslöjar att de inte gjorde några särskilt seriösa försök att hitta mål… Trist. Skotten totalt var 40 – 17. Måste ha varit spel mot ett mål bara. Kanske tur att jag inte följde med? Hade blivit skitarg tror jag.

Men men… Det kommer fler matcher. Och fler vinster.

Å hur går det för Brynäs då..? Gissa. Förlust där också. *suck* I motgång prövas en supporter, jo jo, man tackar. Kom igen nu!
Skotten var ju bättre, 33-23, i BIF-Mora-matchen än för VHC men det verkar tungt.
Snacket går självklart på högvarv på Hockeysnack. Vem tar över efter Boorken om han måste gå? I omröstningen på sidan –
Vid eventuell förlust mot Mora bör Leif Boork avgå då? – svarar hälften ”ja” och andra hälften ”nej”.
Jag är ju självklart (?) för att Boorken stannar kvar och slutför det han startat. Som någon skrev på HS, när det går dåligt för laget är det tränaren som får skiten, när det går bra är det spelarna som hyllas. Snedvridet? Jo, litegrann va? *ler* Men så verkar det vara.

Jag lever på hoppet, både för VHCs och Brynäs del. Jag vet att båda lagen kan så mycket bättre och att deras tränare tillhör toppklass i sina divisioner. Däremot fick jag ett sms, just angående min hoppfulla inställning: ”Och jag ser att du är masochist som gillar att dra ut på lidandet 😉 ” *garvar* Det är inte över förrän VHCs sista match är spelad och guldet är i händerna på det ES-lag som förtjänar det. Basta!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera

