Ytterligare en BIF-förlust får fart på rubriksättarna, Boorken får fundera och det var visst tvärtom med VHC?

Nämen! Vad tusan är det som händer?! BIF-förlust igen. Hmmm… Jag vågar inte ge mig på nån analys, eftersom jag inte sett någon match än men det verkar som spelarna har tappat målskärpan (de hittade ju mål väldigt bra i tidigare matcher).

Expressen skriver ”Botten Brynäs” och menar att BIF är i kris. TV4-nyheternas rubrik är istället att Brynäs är ett lag i spillror, måste vara kul att vara rubriksättare. 😛 För mig är ett lag i kris eller spillror ett som tappar spelare, pengar och publik. So far, so good, i BIF. På Hockeysnack fortsätter dock skitsnacket om Daniel Johansson. Jag vet inte, han kanske spelar skitdåligt, men jag tycker som sagt inte att man kan lägga vare sig en förlust eller en vinst på bara en spelare.

Det pratas också om att sparka Boorken. Varför då? Vad skulle det hjälpa? Är det inte så, att det som skrivs i media och det fansen tror är sanning, allt som oftast visar sig vara stora steroidhönor? Hönor skapade av rykten, misstro, ett korn sanning och massor av spekulationer. Visserligen gjorde VHC en liknande grej förra säsongen, sparkade tränaren, men! Det var i slutet av sessen och VHC höll på att halka ner i division 3. Alltså, ett ”panik-drag” som lyckades tack vare att de drog i rätt gubbe. Men att byta ut Boorken nu, i början av serien, verkar överilat och faktiskt riktigt dumt. Det är han som tagit på sig ansvaret att snurra runt med spelarna och kommit med nya grepp. Då får han reda upp det också. Däremot verkar det ju som spelarna inte har nån energi eller glädje att spela, så även om hans idéer är bra och innovativa, kanske han får backa lite. Banta truppen, lyssna på spelarna och köra skiten ur de, match efter match. För är det så de vill ha det, är det så de funkar bäst, låt de spela så då. Bara de sätter igång att vinna igen. *ler*

Förresten funderade jag på det där igår. Var det inte så förra säsongen att när det gick dåligt för Brynäs så gick det bra för ”mina boys”? Hmmm… Det borde i så fall innebära att VHC kvalar till division 1 senare i säsongen… *ler igen*

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentera

