Askungesyndrom på jobbet, VHCs matcher kommer otätt och Boork får påringningar av upprörda medgångssupportrar…

Tjat tjat tjat… Känner mig som Askungen på det här stället ibland… *garvar*

Hade väldigt god lust att bara ligga kvar i sängen imorse. Hur tusan kan jag vara så trött? Kan det ha nåt med att göra att jag går och lägger mig alldeles för sent kanske? 😛

Och så blir det långt till nästa VHC-match, det suger! Killarna ska till Gotland och röra om lite. En aning tungt kanske med två matcher på raken men vad tusan, lika bra att få det gjort liksom. 😛
Tycker det är skitatrist att jag inte kan hänga med men utan ”huligan-vakt” så blir det svårt. Förresten har jag nog inte ens tid att följa med, särskilt med tanke på allt som händer runt omkring just nu…

WTF!!!?? Vad i hela håller de på med??! Brynäs-fans trakasserar Boorken! Hur tänkte ni nu? Ärligt, jag undrar verkligen hur man som supporter, kan ringa och trakassera en tränares familj (!!) mitt i natten. Visst är det tråkigt att BIF inte verkar göra nåt annat än förlora just nu, och visst är Boorkens nya idéer lite ovana. Men kom igen nu! Hjälper det att bete sig så? Känns det bättre? Antagligen, men tänk efter före. Eller som kompisen A brukar säga: ”Gör om – gör rätt”
Istället för att ringa och trakassera tränaren och hans familj (är inte det olagligt förresten?) – gnäll på laget med kompisar, slå på en sandsäck, ät soppa med grilltång, kasta frisbee på taket (låt bli att trilla ner bara, det blir så kladdigt annars) eller stå på huvudet till nästa vår. Typ. Nåt bättre måste ni väl ändå ha för er på nätterna?
Ja, jag vet, det finns de som säger att jag inte är en riktig BIF-supporter för att jag inte sänker mig till den nivån. Den där låga, barnsliga nivån. Men det skiter jag i. Jag anser mig vara både med-och motgångssupporter och kanske är det tack vare mina säsonger i VHC som gjort att jag tar fyrtielva förluster på raken med ”en klackspark” (var väl att ta i så skrek men ni hajjar?) 😉
Å andra sidan är ju alla olika och vissa reagerar med fjanterier. Jag vill gärna leva på hoppet och tro att det vänder. VHC lyckades, då kan BIF också göra det.
Hoppas på seger för BIF ikväll och grämer mig att jag (dels glömt att beställa Säsongskortet) inte kan lyssna på matchen via webbradion eftersom min skärm gick sönder, varpå jag fick låna en av brorsan och … Häpp! Inga högtalare! Blä!!

Jaja, hejja BIF! Spöa DIF! 😉

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Kommentera

