Värmdö Hockey spelade ut Spånga fullständigt och Ormsta hade helt rätt om Spångas grisspel

Jag bara måste, trots att jag borde ligga i sängen och sova…

VHC 5
Spånga 1 (ett)!!!! Mooooahahaha!!!

Vilken match! Vilken fart! Vilket spel!

Ett par tre riktigt korkade utvisningar i andra perioden men allt som allt… wow! Och Ormsta, scuzi, Spånga spelar verkligen grisigt! Är riktigt stolt över ”mina” killar som stod upp, jobbade och avstod från bråk in i det sista. Visst, lite vanligt hederligt hockeygruff (som var på normal nivå) bidrar bara till nerven i spelet. Men den hockey Spånga spelar ser riktigt illa ut. Skäms! De spelade grisigt förra sessen också, men nu verkar de ha vridit upp det ett snäpp dessutom. 😦

Domarn verkade, i vissa situationer, helt blind (tro mig, jag har bildbevis). T ex blev #9 nerbrottad och (vad jag kunde se) spearad när han låg. På bilden syns tydligt hur ont det gör (han knäade in i båset efter det). Domarn står och tittar (!) på situationen utan att göra ett skit. Illa!
Däremot underkände han två av Spångas mål. Helt riktigt också, eftersom det i ena situationen var en spelare i målet (!) och i den andra offside i målgården, har jag för mig.

Coach råkade upptäcka att jag är brynäsare… och kommentaren kom blixtsnabbt ”Åh fy. Jag hatar/avskyr/gillar inte/inget positivt i alla fall Leffe Boork” *garvar* Sicken tur att jag inte riktigt är han då. Det skiljer en hel del mellan oss, så att säga… 😉

När jag kom sa Lagledarn att hon hade nåt till mig. En jacka!! 😀 Ooooaaaahh!! Hur coolt som helst! Helt salig! Snygg och oerhört funktionell, jädras vad bra! *ler brett*

Målis fick jobba ordentligt och gjorde ett kalasfint jobb. Tills det blev straffslag för Spånga, då knep han inte ihop benen tillräckligt och pucken smet förbi. Trist, eftersom han hållt nollan fram till dess, men förståeligt. Han är väl inte van att knipa ihop benen så hårt? 😛 För vad jag vet är han fortfarande singel (han är ett riktigt kap tjejer, det säger han i alla fall själv… 😉 Jaaaag vet inte! Jag känner honom inte … direkt… typ… *garvar*) Näe, skärpning nu lilla fröken! Dags att sova. Jag kanske kommer på mer imorrn. 🙂

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “Värmdö Hockey spelade ut Spånga fullständigt och Ormsta hade helt rätt om Spångas grisspel”

  1. Robban skriver:

    Det var många år sedan jag såg dels Spånga dels Värmdö hockey spela men då var det VH som var grisar på isen. Troligen är det du som är enögd och enbart ser det du vill se. Synd att Spånga inte tvålade till VH ordentligt. Nästa gång så ser de nog till att det blir en del blåmärken på ”fröknarna i VH”

  2. vhcbloggen skriver:

    Det är mycket möjligt att VHC spelat grisigt tidigare säsonger (påbörjar min fjärde nu) men att jag är enögd? Njae, du får läsa bloggen lite mer tror jag. *ler*
    Föreslår att du börjar läsa från förra säsongen.

    De skapade blåmärken på VHC-spelarna redan i den matchen så…

    Jag har inga problem alls med att säga att VHC spelar grisigt, när de gör det. I just den här matchen var Spånga riktigt usla i sitt humör, därav grisspelet. Frustration brukar tenderar att bli grisspel, så är det bara.


Kommentera

