Äventyr i S-vall ställer till det i skallen, VHC spelar ikväll o nu får det vara nog med mesproppar som slåss i grupp!

Dags för drabbning igen för boysen. Ikväll är det Spånga som står för motståndet. Ska bli intressant att se vilka som spelar mest ”grisigt”, Spånga eller Ormsta (som hävdat att det är Spånga som grisar, men det var rätt duktiga på det själv sist).

Pratade med lagledarn igår och när hon sa ”Då ses vi imorrn”, insåg jag att det där med att vara ledig en dag, det kunde visst ställa till det alldeles i skallen. Jag trodde det var söndag igår. *ler* Kom hem från äventyret i Kina Sundsvall i söndags kväll, så det blev lite tilt. För övrigt är jag fortfarande trött. Och hoppas verkligen att A fått sova ordentligt inatt. Inte nog med att vi blev väckta klockan nollsexj***a-nollnoll av grannens lite bjäfshund (hotellets regler; Lämna inte hunden ensam på rummet, var det visst några som sket i) Hundf.. skällde konstant i en halvtimme! Då gav vi upp och klädde på oss för att gå ut med våra egna hundar. När vi står vi hissen kommer tydligen ägarna till hundskrället, men den måste ha känt det på sig för den blev knäpptyst helt plötsligt… *suck*
En liten varning dock, om ni ska besöka Sundsvall med hund (eller om ni av nån outgrundlig anledning gillar att gå barfota inne i stan) Det är glassplitter överallt! Helt vansinnigt!
Ojdå, det blev visst en liten parentes där… Åter till ordningen…

Vad händer Boorken? Vad sysslar dina boys med? Inte vinner de i alla fall. Dags för nya tag, nya tricks och nya snurrar i kedjorna. Eller helt enkelt återgå till det gamla vanliga invanda mönstret och börja vinna igen. 😉

Vad höll jag på med nu då? Jo! Jag skulle ju försöka klura lite på kvällens match (och hur jag lättast undviker ämnet Elitserien ikväll… 😛 ) Spånga ligger före oss i tabellen, men det spelar mindre roll. Coach Lillis verkar ha en plan vad gäller målvaktsfrågan så det är bara vänta och se vad han har klurat ut för något. Skönt i alla fall att han åtminstone verkar ha en plan. Långsiktig kanske, inte helt logisk för en utomstående, men ändock. En plan. *ler*

Apropå något heeeelt annat, så tycker jag att det är skrattretande att Silbersky hävdar nödvärn för sin klient som var med vid dödsmisshandeln. Var det fem de var? En försvarade sig alltså två gånger mot den nu döde killen och de andra fyra försökte avstyra bråket? Hur tusan dog killen då?
Jag vet, det är tragiskt, det är hemskt det är fruktansvärt för samtliga inblandade och jag var inte där. Jag har, ärligt talat, inte orkat läsa alla artiklar och turer runt det här. Och det lilla jag hört och läst gjorde att jag skrev som jag gjorde alldeles nyss.
För det är dags att ta i ända från tårna nu! Att säga stopp! För nån j-a måtta får det vara på den här skiten!

Fem mot en. Modigt. Verkligen. Jättemodigt.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

3 kommentarer on “Äventyr i S-vall ställer till det i skallen, VHC spelar ikväll o nu får det vara nog med mesproppar som slåss i grupp!”

  1. noctivagus skriver:

    När jag läser det Siberskys säger blir jag rosensarande. Att en sån idiot för gå fri i samhället är sjukt. Dags att dra sig tillbaka. har ingen som helst förtroende kvar för den personen. Vidrig säger jag bara.

  2. niklas skriver:

    Slibersky, vilken vidrig jävla råtta.
    Mediakåtare människa finns inte. Kommer fram och åtar sig fall om media finns närvarande.
    Borde inte han pensionera sig snart?

  3. Glenn K skriver:

    Ja ”Mr Slibberski” borde verkligen försvinna nånstans så man slipper se hans mediakåta fejs så fort det vankas media kring nåt fall. Sitta och vara upprörd sig över att hans klient blivit häktad. Fy fan vad vidrigt…


Kommentera

