VHCs målis gör tv-räddningar, Ormsta kastar sten i glashus o jag börjar min bra-helg med drömteater!

Tre bortaförluster, två hemmavinster och en oavgjord. Inte illa pinkat för ett ”nytt” lag… Å andra sidan satt det där andra målet förskräckligt långt inne. De spelade inte särskilt bra, vet inte om coach gjort om i kedjorna lite. Jo, det måste han ha gjort, för det var bara tre femmor (och knappt det…) Dessutom gjorde Favvis ett inhopp i A-laget igen. Klart godkänt spel tycker jag (vaddå partisk?? 😛 ) Sen finns det ju de knasbollar som spelar skadade… illa illa.

För övrigt tycker jag Ormsta kan sluta gnälla på Spånga om deras sk ”grishockey”. OHC är fasen inte mycket bättre! Tacklingar bakifrån, fula bentacklingar och allmänt grisigt stundtals. Man ska inte kasta sten i glashus mina vänner. Visst, vi har en å annan buse i VHC också. Men vårt spel igår var knappast så bra att det ”förtjänade” att grisas till på det viset som det gjorde. Skäms på er.

Målis gjorde några riktiga ”tv-räddningar” som visserligen gör sig bra på bild men inte alltid är så där särdeles lönsamma när det gäller att faktiskt ta puckarna… *ler lite*

Förresten blev jag inbjuden till deras egen lilla hörna på FB och jag svär… Helt plötsligt kände jag mig skitgammal! *garvar* Varför vet jag inte, jag kanske insåg att det faktiskt skiljer ett gäng år mellan oss… *rycker på axlarna* ”Skitgammal”-känslan gick visserligen över rätt fort, och jag hoppas den håller sig borta för den var inte humoristisk för fem öre (jepp, jag är så gammal att jag faktiskt handlat med såna… 😛 )

Förövrigt var jag och såg Dream Theater med några kompisar i fredags. Hur bra som helst! Tummen upp för ljudteknikerna som fixade ljudet så bra. 🙂 Fast ”indianen” bakom oss kunde gärna fått sitta några rader upp. Å andra sidan var det smått underhållande. Mer underhållande var (showen!) tjejen som head-bangade så vilt att hon tillslut gjorde det i otakt… Ruggigt störande att titta på men det var nästan som att titta på en olycka (ni vet blåljus, ”vad händer”, ”vad gör de”… ) Blicken liksom drogs dit ändå… 🙂

Sen var det hem till jycken som varit ensam huuur länge som helst så jag förväntade mig att komma hem till kaos… Han låg och sov i köket, utan att ha rivit en pryl!

Lördagen spenderades i soffan tillsammans med en god vän, massa film och dito onyttigheter. Underbart med tjejhelg! 😀

Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

