Värmdö HCs fans är osynliga, Caps kedjor klar så Bäckis spelar i NHL o SLs höjda avgifter skapar irritation…

Jepp, på söndag är det dags för Ormsta borta. Som vanligt gör OHC ”sin läxa” och är ypperligt bra på att hålla sin sida levande. Tummen upp för det! 😀 Länk till ”Inför matchen” på OHCs hemsida.
Men först är det Österåker som står för motståndet. Jag vet att jag varit inne på deras hemsida förut, men jag minns inte hur vi spelade mot de eller hur de spelade heller för den delen. Jaja, skitsamma. Försökte läsa mig till lite info från deras sida men hittade bara tråkiga meddelanden i gästboken. Deras fans är besvikna, VHCs fans… eh… existerar inte? Eller också har de inte dator. Eller också går de på matcher men struntar i resten? Vad tusan vet jag? Kollar man på läktaren under matcherna så finns det ju lite plats att tillgå menar jag. Och jag lovar, ju fler människor på läktarna, desto varmare blir det. På både det ena och andra sättet! Så masa ner häcken till Ekhallen till nästa hemmamatch! Basta! *ler*

Hittade det här i NIKs gästbok också ”../klipp/…Värmdö var duktiga , så det var en viktig vinst./klipp/”

Det ryktas om Bäckis vara eller inte vara i första- eller andrafemman i Caps. Enligt ryktet dårå, så är alla femmor klara redan och det blir nog fjärde för honom. Tills han får upp farten åtminstone. Och det finns inga indikationer på att han skulle bli skickad till AHL-laget Hersey Bears, utan mer en fråga om var (i Caps dårå) han ska spela någonstans. Länk

Boorken intervjuas av BIFs hemsida och jämför laget med Pavarotti, inte helt fel tänkt, men de har väl inte gått upp mycket i vikt under sommaren hoppas jag!? 😕

Jag vet inte, men förvånad blir jag knappast och SL är ju inte de enda som höjer priser samtidigt som de sänker servicen. Är det inte säkrare att vara tunnelbaneförare än bussförare? Tänker SL i så fall inte ett jäkla dugg på sin personal utan bara på pengar? Då är man ute på hal is. Eller tunn åtminstone. Vilka konsekvenser får det för krogvärlden? För polisen(s resurser)? För gemene man? Förhoppningsvis har de tänkt på allt detta… eller vänta nu, det verkar de ju uppenbarligen inte gjort. Alltså, skiter de fullständigt i det och vill bara ha mer pengar? Varför blir det dyrare att åka med SL då? Har priserna på servicedelar gått upp? Kräver ”markpersonalen” (gud förbjude) mer i lön? Eller är det bara ren och skär girighet? Inte vet jag, men det är nåt fel i att företag höjer sina avgifter och sänker eller underlåter sig att ge likvärdig service för den extra pengen. Uselt värre!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

