Avskrivning #1 – 2007 (en gång om året va?)

Det är en sån där dag ni vet… En sån där dag som man har ibland. När allt bara känns fel. När det känns som hela världen är emot en. Allt sägs med en ironisk eller sur underton, tårarna bränner fram och luften, ja den gick ur redan vid halv sju i morse. Projekten hopar sig (det är för mycket!!) kollegorna gnäller att saker inte blir gjorda precis just nu, kunder skäller för att nån konsult gjort fel och ryggen gör ont. Det enda som fattas är att det börjar regna (ge det en timme bara…)

Dörren är stängd, ändå kliver kollegorna rakt in. Utan att knacka. Utan att fråga om jag har tid eller inte. Jag ska ha det bara tydligen. Huvudet känns fullt av bomull och hjärnan har slutat för dagen. Viktiga projekt som inte får bli fel ens lite grann, vågar jag inte ge mig på. Tänk om jag klantar till det?

Världsliga saker har ingen betydelse. Jag sitter bara och väntar. Koncentrerar mig på de saker som känns som jag kan klara av en sån här dag. Undrar varför det är sån skillnad på mig och på de. De som kompar ut, de som sitter och fikar hela eftermiddagen, de som har högre lön. *trött* Aha, det är därför. Hög lön, bättre villkor. Jävla skit.

Och visst är det ironiskt, att när jag mår så här. När jag inte vill annat än ringa mamma, då kan jag inte. Jävla. Skit. Kom hem nångång då! Eller ta dig till ett ställe där det finns täckning!

Jag vill skratta, se på hockey, slippa tyngden på mina axlar, hoppa runt i lövhögarna som så smått börjar bli rätt storlek, skratta så jag gråter – inte bara gråta. Som nu.
Jag vill bara slippa. Det här. Å bara vara. Leva livet. Ha det bra. Tjillevipp å hejsan hoppsan. Glass å pannkaka. Ja. Så vill jag ha det nu. Glass å pannkaka.

Suck… kan ingen komma hit och ge mig en kram?

4 kommentarer on “Avskrivning #1 – 2007 (en gång om året va?)”

  1. Lasse skriver:

    Kram…

  2. doggblogg skriver:

    Hey!

    Kan vara mammasubsitut, bara du vill!!!

    Lellebröder kan vara bra på kramar, och dom kan man dessutom kommendera 😉

    Fast du får en av mig också! GIVETVIS så är H E L A familjen med på den.

    /matte A som lånar inlogg av doggarna

  3. vhcbloggen skriver:

    Gosedu! Du är världsabäst! (”Törs” inte ringa från jobbet, för då börjar jag bara böla och så rinner sminket å då ser jag ju ut som en jädras tvättbjörn! 😛 )
    Gött med så många goa kramar! Tack!


Kommentera

