VHC började med torsk, NIK bara vinner o brorsan väljer fest framför huliganvaktning…

Torsk med 4 – 2… *morr* Men å andra sidan läste jag följande på NIKs sida:
”Ett Värmdö som ger betydligt bättre motstånd än de lag vi tidigare mött.”
Det låter ju lovande inför kommande sesse. Och att de försökte spela hockey i utvisningsbåset då? Tja, det är ju bättre att de gör det nu än sen när serien börjar. Jag menar, får de bli av med den värsta adrenalintoppen i träningsmatcherna så hinner de sansa sig tills det verkligen gäller och bli mer fokuserade på det de ska göra. 🙂

Två baljor och frågorna hopar sig. Spänningen stiger (och jag larvar mig å det grövsta… ) Lite nyfiken på vem som stod, vem som målade. Förhoppningsvis började favvis säsongen med ett mål! Det vore ju en bra start om nån. 🙂

Ormsta på söndag och då får jag se hur det egentligen står till under grillerna på boysen. Jag vet ju i alla fall att fem spelare lämnat, och att båda målisarna och en av mina ”inte så mycket favorit” är kvar. Det spelar ju visserligen mindre roll, inte-favoriten alltså, för som jag skrivit tidigare, en spelare gör inte ett lag. Men dålig attityd smittar av sig ordentligt tyvärr så det är bara hoppas på att coacherna har rätta medicinen för den sjukan… *ler*

Hur som helst, Österåker på fredag och jag står fortfarande utan huliganvakt… Iofs kan jag förstå Lillebror, vakta huligan eller festa loss med kompisarna… Inte så svårt val antar jag… Så ingen hockey för mig förrän på söndag! *längtar*

*pust* Och projekten har gaddat ihop sig och jag tror de planerar nåt illvilligt som kommer drabba mig när jag minst anar… Just nu känns det som lugnet före stormen (förutom att valpen tycks ha tagit en överdos av ”tjillevipsanhejsanhoppsan”-piller…)

Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

