Dags för drabbning för VHC-boysen, materialarbrist och Bäckis kan hamna i farmarlaget trots allt…

Imorrn är det dags för VHCs första träningsmatch. Norrtälje, som dessutom redan har två matcher i benen,tar emot hemma i Contigahallen.
Jag ska inte vara alltför negativ, men jag tror att VHC får det tufft mot NIK. Särskilt med tanke på att både Skarpan och Spånga fick se sig
besegrade med siffrorna 4-1, mot norrtäljespelarna.
VHC behöver fortfarande en materialare och det verkar som om dessa människor helt enkelt inte finns… Eller också är fasligt få. Fast det kan ju också vara så att om det annonseras på den egna hemsidan är det inte så många som ser det? Vem vet, det kanske sitter en superbra materialare nånstans o rullar tummarna och inte vet h*n att vi letar efter honom… vojne vojne… *rycker på axlarna* Jag har visserligen hört, från en mycket säker källa, att det är tidskrävande (fast det kanske beror på vem man frågar också? 😉 ) Personligen skulle jag uppskatta om personen ifråga var lång och bred, så jag kan känna mig säker vid rinkside. *ler*

Var det inte så att Bäckis skrivit in en klausul i sitt kontrakt om just att spela i Caps farmarlag?
Att han inte skulle göra det, utan istället få spela med Brynäs? Frågan är väl om Boorken har plats i sin trupp, med tanke på att han skulle köra runt på fyra femmor. *letar i bloggen o hittar ett rykte om klausulen* *googlar och hittar en ”sanning”* Hur som helst, får inte Bäckis fart på benen och ordning på det övriga spelet så får han nog ta planet hem till Gävle igen (inte för att det gör mig nåt).

Och herr Nyström på Expressen är en klok man som insett att hockey är större än fotboll. 😉 Okej då att det var en träningsmatch men ändå! Och anledningen till att hockeyn inte har 30.000 i publiken kanske helt enkelt beror på att det inte byggts så stora ishallar? Möjligtvis Globen då, måste nog forska i det där… *googlar*
Okej, mest kapacitet rent publikmässigt…

Globen – 13 850 personer
Scandinavium – 12 044
Läkerol Arena – 8 300 (inte i topp tre, men hallå… Jag är BIFare!)
Sist, och med minst kapacitet;
FM Mattsson Arena – 4 500

Siffror hämtade från SportPlock.se

Och apropå Nyström och hans tidigare inlägg om att bloggare (vad jag antar är ”såna här” sportbloggare) är avundsjuka fegisar till pojkar som insett att de aldrig kan lyckas ute i den stora vida väjden… Jag är inte avundsjuk, jag är inte feg och jag är framförallt inte pöjk! Så, där, sprack den teorin. *garvar* Jaja, det ska väl alltid finnas ett undantag som bekräftar regeln antar jag? 😀

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Kommentera

