Nu händer allt på en gång, Värmdö Hockey är fasligt poppis idag o ska man verkligen behöva hota folk för att de ska gå på hockey?

Snurrigt värre…? Vad hände liksom? Dryga 20 sökningar från bloggar.se om Värmdö Hockey… Hej hopp å välkomna då! 😀

Hela dagen har varit alldeles full av allt. Jobb (konsulterna kompar ut o lämpar sina tråkjobb på mig… gubbj….), sorg, kamratskap, hockeytänk, html-tragglande och massor av buskul (tack lille vappe!) 🙂

Fick erbjudande att bli webbis för VHCs officiella hemsida, men jag har fasen inte tid! Är inte så säker på om jag vill heller, jag koncentrerar mig på A-laget istället, det räcker. 😉

Hela hösten kommer bli knökfull. Lydnadsträning på brukshundsklubben, plåta hockey, jobba med fotoföreningens hemsida (vaaaaarför får jag inte gallerierna att funka!? Gaaah!), jobb på extrajobbet, familjen ska väl ha lite också och så kompisarna som inte har vett nog att bo nära (eller ens i samma del av landet!) 😉 Håhåjaja… dessutom missar jag VHCs första hemmamatch den 28 september (070908 – Edit; Goddag yxskaft… vad står det i kolumnen till höger? Jag menar ju självklart att jag missar VHCs andra hemmamatch.. 😉 ), det känns ju så där lagom o-kul. Men å andra sidan får jag ju träffa mina älskade vänner och lyssna på kanonbra musik. 😀 Så det blir nästan kvitt ju. *ler*

Apropå division 2 hockeyn spelade Sudret 5-5 mot ”ärkerivalen” Visby/Roma ikväll. Lite surt kanske att det bara blev oavgjort, men det är ju träning nu. Läge att kolla in konkurrensen, läsa av spelarna, tränarna och kanske få lite idéer om framtida möten? Och varför jag bryr mig om Sudret slår V/R eller inte? Johan Larsson i SHC är ju snart Brynäsare (kan man säga om man försöker riktigt ordentligt), Walle Webbis är ju redan det (o var snäll som agerade målservice när jag inte kunde vara på plats i Läkerolen) dessutom är SHC och VHC nästan lika samma… typ… *ler*

Satt och funderade över ointresset för den lokala hockeyn. Vad tusan är det med folk?! Och, det viktigaste av allt, hur i hela ska man få folk att få upp ögonen för att det faktiskt finns ett alldeles utmärkt fredagsnöje precis runt knuten (jaja, lite modifikation då…)? För de flesta av VHCs matcher spelas på fredagar. Är det fyllan som drar starkare? Att gå ut och supa skallen i bitar så man kräks och dagen efter inte ens minns ”hur j-a kul” man hade? Skumt… Men frågan kvarstår, hur tusan får man folk till matcherna? Var är supportrarna, var är värmen, glädjen, kärleken och gemenskapen? En sak är helt säker i alla fall, såvida du inte får en puck i skallen så lär du inte få huvudvärk dagen efter en match och du kommer komma ihåg precis ”hur j-a kul” du hade kvällen innan! 😉

Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

