Skadeglädje tack vare HV71, hagelskur tröttar ut valp och Milds syster är en ängel

Hmmm… skrev ett sånt där långt inlägg igår, sen hände nåt och allt bara försvann… *suck* Som tur är kommer jag ihåg det mesta av det jag skrev, men inte hur… *ler* Alltid nåt, inte sant?

Det är väl kanske inte nån hemlighet att jag knappast är HV71s största fan, snarare tvärtom… Så när jag läste om deras lilla ”filmvisning” på hemsidan (mjukp**r istället för hockey) då gick det inte att hejda den där känslan av skadeglädje. *ler* Och när jag läste reporterns fråga;
”Du, porr är inte så populärt i Smålands Jerusalem, va?” då skrattade jag så högt att hunden vaknade.

Sen skrev jag visst nåt om herr Hundviskare också, men det tar vi sen… För vad i hela ??? höll vädret på med igår?? Blixt och dunder… och hagel! Jycken låg (otroligt nog) still och vilade på bussen så jag passade på att läsa när det plötsligt går väääldigt sakta på motorvägen, regnet smattrar och som brukligt börjar folk luta sig framåt, utåt, bakåt för att se vad som är på gång. Slängde ett getöga ut genom fönstret precis när blixten slog ner någon kilometer bort. Tack, tillfälligt hjärtstillestånd! Då först såg jag att det låg drivor med hagel på marken, hela vägen var full och bilar med sommardäck sniglade sig fram. Kikade ner på hunden, han låg där (och som) han skulle. Gött! 🙂 Väl hemma var det ösregn och jycken tittade på mig som om det var mitt fel att han blev dyblöt… *ler* Sen sov han tills det var dags för nattpromenaden. Det tog visst på krafterna det där… 😕

Just det, hundviskaren Cesar Milan på TV4+ igår… Jisses! Normalt brukar jag gilla hans program men igår var det nåt utöver det vanliga. Jag såg inte precis exakt allt så det kanske fanns en anledning till att den stackars Banjo (?) hade stackel på sig. Den jycken var sååå rädd och osäker att jag tyckte synd om den. Att sätta stackel på en sån hund var nog det dummaste jag nånsin sett i det programmet!
Sen var det ju Barbie-wannaben med sin knallrosa hund… Det var ju lite sött att de var rosa båda två, men att spraya en hund rosa för att hon ska passa in i inredningen eller vad det nu var för anledning? Fel fel fel, som Brasse skulle säga…

Åh fy så hemskt! Jag har full förståelse för att Håkan Mild inte vill prata med pressen (varför ens fråga??) och hoppas de får klarhet i varför i hela friden systerns kompis fick ett sånt hjärnsläpp. Dubbelt hemskt blir det ju när Milds bror dessutom bodde i samma korridor som systern… *skakar på huvudet* Helt vansinnigt! Hoppas de får all hjälp de kan att bearbeta det hela och att den som gjort får ett lämpligt straff.
Skumt att Aftonbladet skriker ut att ”Håkan Milds syster mördad!” och Expressen väljer att rubricera det som ”Studentmordet”. Media är konstigt ibland…

Åsså börjar Idol igen! Jag kan inte hjälpa det, men *skrattar* jag hoppas verkligen att det fortfarande finns folk som inte har nån självinsikt… *ler*

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentera

