Sanny tar i så det dånar i E.ON-arenan, NHK ”stjäl” fler VHC-spelare o Mocca får reda ut begreppen…

Varför så vårdslös i tacklingarna när det inte ens gäller nåt? Hade det varit slutspel hade det gått att förstå, men en träningsmatch? Oerhört onödigt av Sanny Lindström, som även tidigare visat prov på ”vårdslöshet på is”. Har han inte lärt sig nåt? Normalt gillar jag Lindström som spelare, men när han ger sig på en brynäsare (som visserligen är ny för sessen) då är gillandet lika med noll. Skämmes Lindström (och det gjorde han ju tydligen också) och försök tygla din energi till nåt mer produktiv och mindre destruktivt istället…

VHCs fläng-trea hamnar i Nacka den här sessen tydligen. Lite trist, mest för att jag måste lära mig fler nya namn och ansikten och spelstilar när fler spelare byts ut, men vad tusan… I slutet av säsongen har jag nog lärt mig… *ler*

I lokalblaskan står självklart ingenting om VHC utan istället rapporteras det självklart om NHK… Jaja, vänta bara tills VHC dundrar in i division 1 och stångas med NHK i lokalderbyn, det är då det visar sig. Vilket lag tidningen håller på eller om det faktiskt är en objektiv bedömning? För visst, jag fattar att tidningen tycker att NHK, som ju spelar i division 1, är ”viktigare” att skriva om, än VHC som spelar i tvåan. Men kom igen, mer än en notis per säsong kan man väl begära? Eller var det två till och med? Ujuj, då kanske jag inte ska klaga? 😛

Förresten undrar jag hur tidningar fungerar, ska nog fråga min vän Mocca om det… Fast hon jobbar ju inte på en tidning, men hon är smart, och hon är journalist… Alltså, om man som lokaltidning eller vilken tidning som helst, får erbjudande om en (flera) krönikor, gratis, och således skiter fullständigt i att över huvud taget ens befatta sig med att skriva ett ”Tack men nej-tack”-mejl… Då undrar jag vad det är för fel? För gratis är gott var det nån som sa…. Dock inte för tidningar… Men det är lite skitsamma nu ändå… 😉

Ska väl passa på att tacka ett par av mina mest trogna läsare för att de ”håller sig till reglerna”…. 😉

Nä, nu är klockan alldeles för mycket… och om jycken får för sig att vakna klockan alldeles-för-j*a-tidigt-för-att-vara-helg imorrn igen då får han fasen hålla sig till halv nio åtminstone!

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer on “Sanny tar i så det dånar i E.ON-arenan, NHK ”stjäl” fler VHC-spelare o Mocca får reda ut begreppen…”

  1. Mocca skriver:

    Men gulle dig 🙂 Tack vad glad jag blir!
    De tär bara att köra så det ryker med nya krönikör karriären, den har ju startat bra 🙂

  2. vhcbloggen skriver:

    Jag kör så det både ryker o osar! 😉 😀


Kommentera

