Så många bra hockeydomare finns inte i Sverige så behåll bara en som jag får skrika på under matcherna, det räcker

Vad var det jag skrev?

”Två-domarsystem i ES? På ett sätt verkar det ju bra med fler ögon på spelet, men det känns som om domarn och hans linjemän redan nu är i vägen för spelet. Ytterligare en pajsare på isen skulle nog bli trångt.. ? *funderar vidare o återkommer*”

Just det, så var det. Nu säger spelarna att det inte spelar någon roll, domarna missar ändå saker och dessutom finns det inte tillräckligt många bra domare för att det skulle funka. Nä, just det. Men hur tusan får man bukt på det då?
Utbildar fler domare. Men vem vill/kan jobba som det då? Det finns, vad jag vet, bara två domare som arbetar på heltid med att döma hockey. Det, om något, vittnar väl om bristen på bra domare i hockeyn? I och för sig skäller jag ju på domarn ändå, oavsett han är heltidsanställd eller ”frilansjeppe”.
Men visst, får jag utbildning och en heltidsanställning med skälig lön, kan jag ställa upp och döma ES-matcher om ni vill. Eller räknas det som jäv om man är Brynäsare? 😉

Nä, det räcker som sagt med en domare att skälla på. Hmmm… fick plötsligt ett kraftigt anfall av hockeyabstinens… Och insåg att det är en hel jädras månad kvar till VHC spelar sin första match för sessen! Gaaaah!!

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer on “Så många bra hockeydomare finns inte i Sverige så behåll bara en som jag får skrika på under matcherna, det räcker”

  1. Lasse skriver:

    En domare som missar = Skit
    Två domare som missar = Mindre skit

    Jag är övertygad om att Du får spara rösten bara dom hittar 2 domare som funkar… Kolla in NHL och se, Du har alltid en domare i näärheten av situationerna… Outstanding…

    Om Du sen är Brynäsare eller domare…? I vissa ögon ingen skillnad…

    Kan dom knyta skridskorna ikväll Dina grabbar…?

  2. vhcbloggen skriver:

    Blir det inte dubbelt skit om två domare missar? 😉

    Mmmm… jag tror det när jag ser det. 🙂 Men problemet kvarstår – det finns inte tillräckligt många, bra domare att ”gå runt” på alla matcher.

    Ha ha, kul kille! 😉 😛

    4-4 är väl inte illa pinkat? 😛

  3. EsKa skriver:

    Tror nog att det måste till flera proffsdomare innan det ens kan komma ifråga att ha två huvuddomare. Klassen på domarna idag är..eh, inte så bra snällt sagt.

  4. vhcbloggen skriver:

    Precis! Visserligen skriker iaf jag på domarn i 9 fall av 10 men du har helt rätt. Klassen på dagens domare är … eh, inte så bra snällt sagt. 🙂


Kommentera

