Den som tränar mest vinner? Eller så har Värmdö-boysen ett par ess i rockärmen… :P

Hur mycket måste man träna egentligen, för att bli en bra hockeyspelare? Eller rättare sagt, för att bli en bättre hockeyspelare?
Sudret HC satsar stenhårt på 6 dagar i veckan enligt artikeln på Hela Gotland.se, det verkar ju lovande. För dem. Att de dessutom eventuellt kommer signa två amerikanare gör ju inte saken bättre. Eller? Amerikansk hockeyspelare är ju inte synonymt med bra hockeyspelare. *ler*

© vhcfan 2007Värmdö tränar hälften så mycket i nuläget. Övriga lag i serien tränar inte alls (enligt deras hemsidor, tummen ner för dålig info) och Åkers kör fem gånger i veckan. Det känns som det skulle behövas X antal pass till i veckan för VHC, men det är väl tidsbrist?

Med en satsning på Alltvåan kan det tyckas märkligt att bara träna tre gånger i veckan, men coach vet säkert vad han håller på med (det får jag verkligen hoppas). Själv känner jag att det behövs ett helt pass för att riktigt bilda mig en uppfattning om läget i laget. Det blev lite kort förra gången.

En liten fågel viskade i mitt öra att nya coachen åtminstone har lite stake (jaja, inget snusk nu!) och inte skräder orden om det dyker upp martyrer och dåligt spel. Det är bra. Fasen, de här boysen är över arton allihop! Kan de inte ta kritik och ha lite självinsikt borde de tänka om (åsså kom jag på att jag upprepar mig… 😉 )

Den som lever får se. Vad det blir av all träning, nya coacher och nya lagkamrater. Huvudsaken är att det ska vara kul att både träna, vinna och förlora spela oavgjort. 😉

Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

