Värmdö HCs A-lag andas positivism, Valencia lekte med Elfsborg å jädras vad jag är tråkig tydligen…

Såhär ett par dagar efter ispremiären har jag fått lite distans och allt som allt blir jag än mer förväntansfull inför säsongen. Det är en helt annan känsla runt laget nu. Det är positiva vibbar, tillförsikt och förhoppningar. Det känns ruggigt bra i maggropen det här. Sen om spelarna levererar också, det återstår att se.

Jag vill gärna tro att de gör det. Det har lagts stora förväntningar på nya tränarna och huvudcoachen har själv sagt att han satsar på Alltvåan för boysen. Det bådar gott, visst, men ingen coach är så bra som det egna laget. Jag tror, efter det jag hört, att hans tränarstil är tuffare, mer disciplinerad men samtidigt stöttar han de som behöver.

Blev dessutom extremt avis på en del av killarna… De såg ju oförskämt fräscha ut! Brunbrända och utvilade. Hmmm… jag är nog lite avis verkar det som…. *ler* Jag vill också vara sådär fräscht solbränd! Jädras blekfis är vad jag är! 😛

*lååååång paus, akutjobb*

Mmmm… pratade med en kollega om Elfsborgs möte med Valencia igår. Han sa att det var som att se ett korplag mot ett landslag ungefär. Valencia-spelarna snodde bollen från Elfsborgs-dito ungefär som Ronaldo skulle gjort med en tvååring. Ajaj, Boråslaget kanske håller Allsvensk klass, men knappast EU-klass.
Att hoppas på mirakel är väl ändå att ta den enkla vägen ut? Då kan man skylla på alla möjliga orsaker… utom just uselt spel om det skulle bli förlust (vilket jag tror det kommer bli i returmötet)

Dagens fråga; Varför är jag tråkig för att jag inte vill lägga pengar på en present till en person som jag inte känner? Visst, vi jobbar inom samma koncern (inte samma region) men hallå….?

Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

