Com Hem? Försvinn!

Faaaaaan vad trött jag blir på det där *svär en lång harang* företaget!!! De senaste tre månaderna har de höjt avgiften, smygande först, med en femma i taget… Nu la de till 65 j-a spänn på ett bräde! Gaaaah!!!! WTF!!!???? Ringer kundtjänst…. Plats nr 21, väntetid ca 15 minuter…. Inte blir det bättre av att jag blir kräkfärdig på den där förinspelade rösten som inställsamt viskar; ”Du är fortfarande placerad i kö. Vi besvarar ditt samtal så fort vi kan” ungefär var tredje signal…
Inte så smart kanske att anställa en person med multipla personligheter… eller också är det en fördel… *funderar* Om de kunde svara på olika samtal samtidigt, men det går nog inte. Fast det hade ju varit bra, en lön – flera kundtjänstmedarbetare!

Ojoj, de håller vad de lovar i alla fall…. En kvart tog det, nästan på minuten. Får prata med en trevlig tjej och jag inser att det är företaget hon är anställd på som är otrevligt. De har nämligen kommit på följande; Om folk inte reagerar på att fakturan höjs tjänar vi pengar. Egentligen kostar det 99:- och vi går med vinst på det, men vinsten blir ännu högre om folk är glömska/stressade/ekonomiskt oberoende.

Yes, hej hopp Com Hem, smart drag. Men gissa? Jag ska skriva in i min kalender att jag måste binda om mitt kontrakt med er i augusti. Så slipper jag 1) bli upprörd över att ni höjer min bredbandsavgift och 2) betala mer fast jag inte behöver och slutligen 3) ta upp tid hos er kundtjänst så de kan ta hand om folk som ännu inte hajjat att man måste binda om avtalet med er. Häpp! Vinn – vinn! 😉

Andra bloggar om: , ,

8 kommentarer on “Com Hem? Försvinn!”

  1. Mocca skriver:

    Fy f* så fräckt!! Comhem har fasiken spårat ur totalt. Ska ta och kolla upp det där när jag kommer hem igen.

  2. vhcbloggen skriver:

    Tyvärr tror jag att det de gör inte är särskilt ovanligt bland företag, men det suger!

  3. jasså... skriver:

    seriöst nästan alla operatörer har ju det systemet man får bättre pris om man är bunden = inte kan säga upp och efterbindningstiden kan inte företagen bind om en kund… och då fortsätter det med ”ordinarie pris” har själv haft med flera företag som gör så… enligt min mening sluta lipa och läs igenom avtalen!!!

  4. vhcbloggen skriver:

    Måste vara skönt att aldrig kunna bli irriterad. På något. Eller någon. Någonsin.
    Grattis! Eller inte…

  5. Christian skriver:

    Tjena!
    Snälla ni kan väl skriva om detta?

    Kanalpaketen är rena lurendrejerierna har man tecknat large tv-paketet hos comhem så går det aldrig att gradera ner, Har en idé på kanal-paketen medium och large varför inte slå ihop dem? Tag 249 Kr i pris istället för 199Kr för medium och 299kr för large dom förlorar inget på det, det blir t.o.m. lättare för personalen att jobba med och alla kunderna sammlade under samma tak, och så har man ett jättefint kanalpaket som heter duga, passar alla åldrar små som stora, skriv till kundtjänst ni också, det är på så vis man påverkar utbudet…

    Mvh En besviken ComHemKund.

    • Ness skriver:

      hahaha, detdära var nog det dummaste jag någonsin har hört…
      1. Man kan visst gradera ner, bara inte under bindingstiden.
      2. Alla kanaler som finns i Medium finns redan i large.. så det du egentligen säger är att du vill ha ett billigare Large paket.
      3. Large kanske passar dig, men det passar lång ifrån alla!! Så att ha ett enda kanalpaket är otroligt idiotiskt.

      MvH En Lycklig ComHemKund.

      • vhcbloggen skriver:

        Fröken (?) Ness borde lära sig lite hyfs. Du hade enkelt kunna svara på Christians fråga utan att vara näsvis. Men tack för informationen! 🙂

  6. vhcbloggen skriver:

    Va?! Kan man inte nedgradera sig om man väl uppgraderat en gång? Fy vad dåligt!
    Hmm… Dags för ett mejl till ComHem?


Kommentera

