Ispremiär för Värmdö Hockey gav glädjefnatt och funderingar (å inte var det några 4.000 på läktarna heller)

Varmt, svettigt och jobbigt ute. Snabbade på för att lämna jycken och kanske få något att äta innan jag skulle gå igen? Nähä, inte det…. Hmmm…

Kom ner till ishallen precis lagom till coach hade sin genomgång för träningen. Träffade ”gamla bekanta” och snackade med de en stund. Härligt! Hockeysäsongen har börjat! 😀

© vhcfan 2007

Klev ner i båset och några av spelarna hejjade och slängde kommentarer omkring sig, t ex ”Har du syrgas i den där?” Jag svarade nej, men skulle nog givit honom en pik om hans, uppenbarligen, dåliga kondis… 😉 Det kan han ta.
Kände igen ungefär hälften av spelarna (njae, några till då) och blev glatt överraskad när jag såg en hel del favoriter! 😀
Däremot blev jag lite förvånad att somliga spelare saknades, andra hade tillkommit och… jag kom precis ihåg att truppen blir klar i september… 😉

Det kanske låter skitlöjligt, men det struntar jag högaktningsfullt i, men jag blir imponerad av boysen när de skrinnar runt i, i mitt tycke, rent kaos. Det passas, åks skridskor, skjuts på mål och snurras till å det grövsta. Det är säkert regisserat ner till minsta lilla sväng, men jag blir helt snurrig. Och som sagt, imponerad över att de över huvud taget vet vad tusan det är de ska göra. *ler*

Ett par tre av spelarna var lite ”ovana” vid det glatta underlaget och föll på gumpen, men hallå, det är träning! Och jag hoppas (veeeeerkligen) att coach inte tar med det som en nackdel när han bygger sin trupp.

Verkade vara bra stämning i gruppen i alla fall. Fast jag tycker nog att om man vill säga nåt till mig så får man öka volymen lite eller också är det så att jag blir förvirrad av att folk tittar på mig men samtidigt pratar med nån annan? Skumt…

Måste definitivt ner på en träning till innan Norrtälje-matchen. Det var darrigt och ovant (som det brukar vara i början av sessen) så det blir till att träna upp ”rätt” muskler och försöka lära mig mer om killarnas spelstil. Visserligen var jag bara där i typ tjugofem minuter, eftersom mamma ville bli av med ”huliganen”… *ler*

Hann inte snacka med någon av tränarna (ville inte störa de mitt i träningen heller) men jag pratade en lång stund med Lagledarn. Hon är så himla bra! 😀

Oooaaaaahhh!!! Hockeyn har börjat och det pirrar i magen av glädje! *boing boing boing*

Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

