Heja DIF när de inte vinner mot Blåvitt, HVs Jämtin värmer upp med junior o VHC-boysen är snälla gossar… ;P

Idag älskar jag Djurgården. Mest för att de slog Bajen med 1-0, eller ja, bara därför att de slog Bajen med 1-0. Skitsamma om det var slumpen eller inte, bollhel-etet gick in, det är det som räknas. Och med DIF i topp och Bajen efter Blåvitt kan den här dagen bara bli ännu bättre (man ska tydligen se positivt på saker och ting har jag hört… 😉 )
Jag tycker alltid det är lika kul att tråka kollegorna med grönvita hjärtan när det går åt skogen för deras kära Hammarby. När det går dåligt för Blåvitt är det inte lika kul, för då får jag tillbaka. *ler ändå*

Och HV-spelarna slåss… Med varandra! Är det så dåligt om lediga platser i laget att det ska till handgemäng? ”Survival of the fittest” var det va? 😉
Självklart var Jämtin inblandad. Det stör mig inte ett dugg att spelare slåss med varandra på träning, tvärtom tror jag precis som HVs tränare Kent Johansson, att det är ett bra tecken inför säsongen. Det som stör mig är ordvalet. Nu är jag extremt petig, men jag har mina skäl att tycka illa om dessa ords innebörd; ”Det händer i fler lag än HV 71. Ingen stor grej med andra ord.”
Alltså, eftersom alla andra gör det så är det okej… Sånt tycker jag är skit rent ut sagt.

Mina boys har aldrig slagits på träning (vad jag vet), det har dock hänt en incident där en spelare ilsket knuffat till en annan och sen gått därifrån… Den har jag skrivit om tidigare nånstans (orka leta… nä… inte idag…) Men jag minns tydligt att jag ville kasta ut honom med öronen före i snön så han kunde kyla av sig lite. *garvar* Förresten såg jag inte just de två spelarna igår… Vad dumt! De ska vara med! Å hör sen! 😛 Eller egentligen struntar jag i de, så länge Favvis är med och båda målisarna åsså de andra favoriterna också. Hmmm… deeeet blir ju då typ hela laget alltså… Förutom de som redan skrivit på papperena för andra klubbar dårå vill säga. Åååååh vad jag längtar till första träningsmatchen, första seriematchen, första målet, första räddningen, första poängen….. Gaaaah! Tiden går faktiskt långsamt när man inte har roligt… (jag är på jobbet, gissa hur kul det är…. 😛 )

Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

