SEF silar mygg när huliganernas mode blir publikt o snart går Värmdö Hockey på is! :D

Tss! Huligan huligan. Det är väl rätt klart var jag står i just den frågan, men att SEF skiter ner sig så fullständigt för att AIK Fotboll säljer ”huligankläder” är något utöver det vanliga (?) Någon måtta får det vara. Choose your battles var det någon som myntade för ungefär åttahundra år sen, och det passar alldeles utmärkt här. En annan klyscha är ju ”att sila mygg och svälja kameler”. Kläderna kanske ”gör mannen” men de gör inte huliganen, det är det som är innanför som är ”problemet”. Nä, satsa pengarna och energin på att få ordning på det som händer före, under och efter matcherna istället. Huliganerna kommer fortsätta slåss oavsett vad de har för kläder på sig. Och just i denna sekund insåg jag att den här nyheten helt klart kan klassas som en ”bloggnyhet”. En krok för att få uppmärksamhet, vem hugger? Och hur många? *ler* Skyldig.

Hur som helst. På måndag är det dags för mina boys att gå på is igen efter sommaruppehållet. Så även om ”truppen blir klar i september” så kan jag få en liten fingervisning om vem som är kvar, vilka de nya tränarna är och hur de tänker lägga upp träningen. Visst är det Silly i division 2-hockeyn också, men det är svårare att få fram. Det gäller att leta, lirka, charma och dela med sig, så får man informationen man behöver och vill ha.
Ärligt talat ska jag säga att mina knep i just Silly-frågan inte har gått nåt vidare. Jag skyller det helt och hållet på att jag inte är lika charmig i skrift som jag är IRL. *ler*

Jag kan förövrigt meddela att det är en myt att huggormar flyttar på sig av vibrationer i steg från människor. Det hjälpte f-n i mig inte ens att hoppa brevid den! Och ja, den levde. Den rörde lite förstrött på huvudet nämligen när jag och jycken gick förbi… Så det där att de flyttar på sig… Nys! Något som fritidsledare säger till skraja ungar som inte vågar gå ut i skogen… Oetiskt! 😛

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “SEF silar mygg när huliganernas mode blir publikt o snart går Värmdö Hockey på is! :D”

  1. battrehockey skriver:

    Tackar… Länkat i retur…

  2. vhcbloggen skriver:

    Tack tack! Vi ”ses”! 😀


Kommentera

