Kaffetunna = ogammal, regnet skapade nästan nytt Stureplansmode o Brynäs Angell tampas i Tappara

Yes!! Jag är inte gammal! Det är bekräftat av franska forskare. Kan man säga… nästan… De har nämligen kommit fram till att kaffe skyddar äldre kvinnors minne. Eftersom jag är både glömsk och en riktig kaffetunna, så kom jag fram till slutsatsen att jag inte är gammal. 😉 Faktum är att jag känner mig som tjugo och kan åka buss på ungdomspris (bland annat) om det skulle vara på det viset. *ler*

Dagens väderleksrapport uteblev imorse på radion. Jag förstår varför, det är svårt att sia om vädret. Men jag ska göra en liten prognos åt er, som en liten service.
Gäller Sthlms-området;

Just nu; Regnar det utav bara he-te!
Senare; Regnar det inte lika mycket
Sen kväll; Uppehåll
Natt; Klart väder

Var ute på lunchen för att busa av jycken lite. Tio minuter in på promenaden började det regna, åska och blixtarna for genom skyn (bra ordnat det där… Att det regnar samtidigt som det blixtrar. Då märks det nämligen inte att man gråter. *ryser* Fy f.. vad jag hatar den där blixten!)
Efter tjugo minuter såg det ut som jag hoppat i vattnet med kläderna på. Blöt överallt, jackan gick att vrida ur, skorna klafsade och byxorna klibbade. Så nu sitter jag här i ett par pressveckade, halvt ljusblå jobbarbyxor i storlek 52 (liiiite stora eftersom jag ”normalt” har storlek 38) En kollega tyckte jag skulle dra till Stureplan och försöka mig på att starta en ny trend. Det tyckte inte jag. Det är så anskrämligt fult att inte ens Stureplansfolket skulle få för sig att göra det här till trend… huuu…

BIF-backen Nicholas Angell spelar from första september i Tappara i Finland. Är man artist så är man. *garvar* Tycker det är jättebra att han får lite matchträning innan han dyker upp i Gävle i oktober. 😀 Förhoppningsvis får han ordentligt med genomkörare så han är mer än redo att ta SM-guld med BIF den här sessen! En av BIFs bästa backar enligt mig, bra humör också. Det behövs lite *morr* i hockey!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentera

