Spammare får bassning och polisen i USA förvirrar fram till ett lika förvirrat utlägg om de svenska..

Ibland har jag verkligen lust att svara de där spammarna som mejlar… De irriterar mig till vansinne! Idioter! Fick ett imorse, jaja jag fick flera, men det här var extra dumt. I ärenderaden stod det; ”Say ‘I can have s*x all night long’!”
Har go’ lust att svara; ”Okay. I did. Now what?”
*garvar*

Kollade ”Cops” igår och reagerade lite på polisernas sätt mot buset. Efter en biljakt stannar ”bus-bilen”, föraren sträcker ut båda händerna genom rutan varpå polismannen skriker att han ska räcka upp händerna. När föraren är utanför bilen vänder han sig med ryggen mot poliserna och står still. Polismannen skriker att han ska vända sig med ansiktet bort från polisen och stå still. Därpå skriker han att föraren ska gå bakåt, mot rösten. Föraren gör så, går ner på knä och lägger sig sedan på mage med armarna ut från kroppen. Gissa vad polismannen gör? Jo, skriker ordern efter att brottslingen gjort det han sen skriker.
Jag säger inte att det är fel, jag bara undrar varför? Är det speciellt för USA kanske? Att de ”måste” skrika ut ordern, även om busen varit med om det en miljon gånger och gör hela proceduren av ren rutin? Är det speciellt för poliser? Går de på rutin? Och blir det en trygghet i att ”följa protokollet” till punkt och pricka? Gör svenska poliser likadant? Jag vet inte, jag har aldrig varit med om det och någon motsvarighet till ”Cops” finns inte längre i Sverige. Men det gör de nog skulle jag tro. Och det kanske är bättre att ta det säkra före det osäkra? Särskilt med tanke på att det tydligen går att få tag på uppgifter om personer som arbetar inom rättsväsendet, bara man har rätt kontakter.

Sveriges poliser har figurerat en hel del i tidningarna på sistone, och nu menar jag inte att de fått kritik, utan att de verkar haft väldigt mycket att göra. Nu senast i Angered i Göteborg. Fast det kanske blir mer på sommarn? När folk är lediga och vissa blir fulla och dumma?
Funderade lite på det där med polisens arbetsbelastning. Finns det verkligen inga uppgifter inom polisen som en civil person kan göra istället? Jag menar, sånt som gör att de kan vara ute på gatorna mer (ungefär som med mina kollegor, de dumpar pappersarbetet på mig så de kan vara ute i fält).
För tänk om de inte hade haft t ex städare hos polisen, då hade de antingen gått omkring i ett hav av dammråttor eller städat själva, vilket i sig hade inneburit färre poliser på gatorna. *ler*

Hmmm… kanske dags att ta tag i de där projekthögarna dårå, så gubbarna kan gå ut i fält med gott samvete? 😛

(Not. Jag har ”censurerat” ordet s e x med flit av olika anledningar)

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

