Åkers tog fribiljetten till division 2, rättvist värre kanske o Foppa målade mot Helsingfors

Åkers tackade ja till ”gratisplatsen” i division 2 eftersom Griffins lagt ner sitt herrlag. Kul för Åkers, men egotrippad som jag är 😛 kan jag inte låta bli att sucka lite. Laget som sådant har jag ingenting emot, det är (som jag skrivit tidigare) deras förb.. ishall som stör mig. Den har en sån där iskyla som tränger in i märg och ben, som nästan gör ont. Väldigt märkligt, och deras orangea ljus är rena döden att försöka kompensera i kameran. Oavsett vilka kelvingrader jag ställer in så blir det ändå oranget.. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om den där hallen är byggd på en begravningsplats för neonfärgade isbitskalla tjälhalare..

Det verkar som de flesta division 2-lag går på is vecka 33. Är det direktiv från hockeyförbundet eller är det ”så det alltid varit”? Det är ju onekligen mest rättvist att alla går på is samtidigt men å andra sidan är det ju lätt att fuska. Om man nu känner för att spela hockey mitt i juli, och om det finns is förståss.. 🙂

Apropå Åkers (igen) så har de lite kort om folk men tror på full trupp till säsongen börjar. Det är ju en förutsättning kan tyckas, trots att VHC faktiskt gått runt på två och en halv femma en match (och jäääädras vad bra spel det var!) Men att köra en hel säsong utan full styrka, det tror jag bli svårt. Så för deras skull hoppas jag de får ihop ett gäng. Ett riktigt dåligt gäng, några HCZ-typspelare.. *garvar* Nä, allvarligt då.. De får gärna bjuda på motstånd för segrarna blir så mycket skönare då..

Två NHL-klubbar vill värva Foppa.. Undra hur de tänker? Varför i hela friden vill man värva en kille som inte haft annat än skadeproblem i … jag vet inte hur många säsonger nu. Är det namnet som drar publik eller vad? Kanske såg de matchen mot IFK Helsingfors, där han gjorde två mål? Som sportchef skulle jag tänka både en och två gånger på om det är värt risken att värva en så skadedrabbad spelare.. Personligen hade jag stått över. Det finns andra spelare.. utan skadeproblem..
I SvD står det att han inte förhandlar med någon klubb överhuvudtaget just nu och det är väl klokt. För även om klubbarna drar i honom är det väl läge att lyssna på kroppen och tänka till ordentligt, vad gäller framtiden? Jaja, shit the same..

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kommentera

