SL-spärr = valpfälla, Bäckström tillbaka i Brynäs o jag får vänta på VHCs boys till september..

Snabbare spärrar? Jotack, valpen har redan fastnat en gång. Och det är till att släpa honom genom varje gång efter det.. Liten valp + snabb spärr = aj!
Jag tycker de ska koncentrera sig på viktigare saker.. Som att se till att förarnas arbetsmiljö är bra.. Ojdå, nu halkade jag väl in på bussförarna, men eftersom det var SL som avhandlades så.. *rycker på axlarna* Hur stor procent utgör tjyvåkarna egentligen? Är det att räknas som ”lite svinn” eller pratar vi miljoner kronor om året?
Skulle jag få ersättning från SL för att min valp fastnat i spärren? Ett kilo märgben? Reserverad plats på bussen? Näe, jag vill ha en bil. *garvar* Jag tvivlar på att jag skulle få nånting för att vappen blivit skraj för spärrarna (de med glasdörrar alltså), eller att någon med ett blåmärke ska få nåt heller. Smart marknadsföring av SL? För de är väl knappast så skraja att alla som fått blåmärken ska bojkotta SL (och hur mycket skulle det påverka deras budget? En spottloska i havet) om de inte får nån sorts kompensation? De säger det de ”ska”, inte mer med det.

Okej.. vad händer i hockeyn? Naaaada! Förutom att isträningen börjar för de flesta ES-lagen. Brynäs ”gamla” talang Bäckis tränar med gamla kompisarna hemma i Gävle igen. Tillfälligt bara, men ändå.. 🙂 Sen bär det av till Washington och ytterligare en camp. Vem vet, kanske tar han en plats i andra-femman redan den här sessen? *ler*
Gillar att de ”följer strömmen” med öppen isträning som flera andra lag hållt på med en längre tid. Trist bara att jag inte kan åka upp och kolla, det hade varit skoj. Hockey mitt i sommarn! Eller sommar och sommar.. Det snöar i Sverige, det blåser, det är kallt, men det är fortfarande ingen hockey.. *funderar* Mmm… alltså.. då är det sommar fortfarande.. 😛

”Mina” boys går på is i augusti (vad jag har förstått), men jag har inte sett nåt schema än.. Fick mejl från coach igår och bad honom om uppdateringar i truppen.. Men gissa vad jag kom på? Truppen blir klar i september.. Truppen blir klar i september.. Truppen blir klar i september.. *garvar*

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kommentera

