Vhcfan hjärtar Eldräven, Bäckis är kanske lite som jag o när det blir tungt på jobbet lättar en rullstolsburen tjej upp

Firefox blir mer poppis i Europa, men det är gamla nyheter för mig.. Eller ja, inte att det blir mer populärt utan själva läsaren, Firefox. Det var lillebroren som introducerade det och nu är jag fast.. *ler* Det enda som stör mig lite är att jag måste öppna Explorer när jag vill spela spel på Expressen, för Eldräven funkar inte ihop med de spelen verkar det som..
Hur som helst, jag älskar Firefox..! 😀

Bäckis i Washington verkar lugnt så här långt. Som sagt, tur att det finns telefon och datorer. Som den mammagris jag är hade jag nog fått skyhöga telefonräkningar om jag varit i en liknande situation. Men å andra sidan, skulle jag få göra det jag gillar mest i hela världen (t ex plåta hockey) så skulle det vara lättare att ”stå ut”. 🙂

Igår, på jobbet, var det (tyvärr) en majoritet av puckon besökare som struntade i alla gängse regler vad gäller lemurer och att inte störa, mata eller röra djuren. Vid ett tillfälle var jag tvungen att bita mig i tungan! Jag kände nämligen på mig att det som skulle komma ut inte var direkt rumsrent.. Men trots det, eller kanske just därför, kom jag att tänka på min första sommar på ”akvariet”.
Jag jobbade kväll och det var i slutet av passet som hon rullade in. En rullstolsburen tjej med ett leende på läpparna. Hon fortsatte le när hon började fråga om djuren och det slutade med att vi satt där i en timme och pratade och skrattade. Om allt möjligt!
Jag kan tänka på henne ibland, när besökarna blir alldeles .. gggrrrrrrr.. och då ler jag. För hon var en så härligt frisk fläkt i sommarkvällen.. *ler*

Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer on “Vhcfan hjärtar Eldräven, Bäckis är kanske lite som jag o när det blir tungt på jobbet lättar en rullstolsburen tjej upp”

  1. Markus skriver:

    Helt otroligt, sitter å läser på polisman.se, klickar på hans blogg. Läser en gammal ”Post”, ser en kommentar från någon som har en wordpress, klickar in, finner att hon i sin länksamling har med ”1 onödig blogg av 4 rätt så onödiga killar”, hur kan det komma sig? Hur har du stött på den bloggen? Skumt asså. peace out iaf, tack för en bra blogg osv.

  2. vhcbloggen skriver:

    *garvar* Ärligt talat kommer jag inte ihåg hur tusan jag hamnade på deras blogg. 😀
    Världen är liten ibland.. *ler*
    Tack för din kommentar, den fick mig att le! 🙂

  3. Mocca skriver:

    Vilket härligt minne att plocka fram när besökarna är för jobbiga. Och vad sjutton att det ska vara så svårt att låta bli att klappa lemurerna 😦

  4. vhcbloggen skriver:

    Jaa, det är rent underbart att kunna plocka fram när det är föööör mycket.
    *garvar* Jag vet, det är skitsvårt, men klappa en kattunge så vet du hur det känns (fast min valp är faktiskt äääännu mjukare å lenare 🙂 )


Kommentera

