När Elitseriens regler ändras börjar jag fundera på Värmdö Hockeys framtid i hockeyns ”finrum” o längta till september..

Aaaah! Det här gillar jag! Oerhört intressant med nya icing-regeln (och då pratar vi inte glasyr då) och utvecklingsgruppens övriga förslag med bland annat snabbare nedsläpp efter avblåsningar. Däremot är jag inte helt hundra på det där med två huvuddomare. Domaren och linjemännen är i vägen tillräckligt mycket som det är. Ytterligare en zebra på isen så blir det knappast plats för tunga hockeyspelare med fart under grillerna. Mats Wennerholm tycker inte om idén om en ny kvalserie och min hockeybloggkollega Bättre Hockey håller med.. Rent spontant gillar jag förslagen och ser fram mot nästa sesse. Jag skiter nästan i hur det blir i slutänden, bara jag får se en lååååång hockeysäsong. 🙂

Helst skulle jag ju se att ES utökades med fler lag (dock utan att blanda in övriga nordiska lag) och därmed få mer spänning och de mindre klubbarna har större chans att ta klivet upp (kanske).
Att sen VHC inte vare sig vill eller kan ta sig dit, i nuläget, spelar mindre roll, men jag skulle vilja ha en längre serie även där. Kval eller inte för VHC. Nu har jag ju inte träffat nye coachen men jag hoppas verkligen att, även om det inte blir ett kliv direkt upp i ettan igen, så kan han åtminstone hjälpa ”oss” till Alltvåan (vilket också är ambitionen).

Är det förresten inte september snart så jag får veta hur nya truppen ser ut?

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera

