Hakke hjälper till att löneförhandla, Döden är dödligt trist o fotbollen engagerar tom en hockeynörd… illa illa.. ;P

Huuuh… löneförhandlingsdags igen.. I år blir det lika samma som alla andra år (det ska väl vara klart i april va?) Har fått lite tips från Hakke
Får väl se hur det blir med den saken… Förhoppningsvis blir jag inte lika besviken som förförra året.. Det var ett döööödligt tråkigt resultat..

Apropå nåt helt annat.. Varför dör folk? Alltså, jag menar, varför unga människor dör.. Det är ju himla onödigt tycker jag.. Inte ens trettio, och så bara dör de.. Av sånt man ”ska” dö av som gammal, hjärnblödning, cancer.. Oerhört slöseri med resurser..
När sen personer, som hela sitt liv, misshandlat sin kropp, får leva leva leva, länge.. Då börjar jag fundera på varför? Rent filosofiskt kan jag ju tänka mig att i himlen vill de ha snälla, härliga, goda människor, såna med ängel-potential och inte gamla elaka missbrukare, kriminella eller allmänt sura människor. När jag jobbade på långvården var det alla de snälla som ”gick först”, elakingarna, de som spottade o svor, de hängde med. År efter år.. Men okej, ur rent ”vetenskaplig” synpunkt. Kan det vara så att grinollar på något sätt har mer fighterbaciller och därmed större motståndskraft just för att de är så griniga och elaka? Gör energin (för det måste man ha om man ska vara elak) att deras kroppar producerar mer av eh… nånting, så att de kan leva längre? Jag vet inte, nåt måste det ju vara.. Jädras orättvist är det i alla fall.. 😦

Fotboll igen.. Det är ju redan bekräftat att fotboll engagerar, att fotbollen är en miljardindustri och att den väcker känslor.
Och nu när Lagrell och boysen fått engagemanget dit de vill, är det dags att satsa på säkerhet nu? Det där med alkohol på arenorna tycker jag är dumt, men å andra sidan; Varför ska de som kan dricka ”normalt” straffas för att vissa inte kan det? Hmm.. om man hade en gräns på två öl per match och person, skulle det bli mindre bråk inne på arenan? Om alla som var över 18 och hade ambitionen att dricka fick en ”motbok” när de kom in skulle det kunna regleras så. Visst går det att fuska till sig mer ändå, men det blir ju genast mycket krångligare.. 🙂 Om man även har en kontroll på de som går in, att de inte har med sig alkohol, skulle det också hjälpa till kanske. Sen finns det ju alltid rötägg som lyckas med att supa sig dumma och då får polisen ta hand om de.. Äsch, jag fattar egentligen inte hur fotbollen arbetar med allt det där (rötägg, alkohol, damfotboll, mm mm) så jag ska nog inte skriva mer nu… Om det iaf.. 🙂

Andra bloggar om: , , ,

One Comment on “Hakke hjälper till att löneförhandla, Döden är dödligt trist o fotbollen engagerar tom en hockeynörd… illa illa.. ;P”

  1. […] Pang. Bom. Död. Borta. Och vi som var kvar stod som frågetecken. Eh? Va? Jag vet. Jag har skrivit om det tidigare men det blir liksom så att jag funderar (för mycket, på allt […]


Kommentera

